Heris lengyel kocsik
2021.11.22. 12:00
Az előző poszt által nyújtott felüdülés után ismét visszatérhetünk a korábbi tematikához és a korábbi beszerzések ismertetésére. Jelen poszt tárgyát képező modellek pont a napokban volt egy éve, hogy beszerzésre kerültek, azóta nem jutott sor arra, hogy bemutassam őket. A közelmúltban már több poszt is született a modell eredetijének típusába tartozó új beszerzésekről, így lehet, hogy már a könyökötökön jön ki, de ismételten a lengyel gyorsvonati kocsik modelljeinek egy újabb kiadásáról fogok beszélni. Ha ez még nem volna elég, már most megígérhetem, hogy még legalább egy újabb poszt várható ugyanilyen típus modelljéről, amely a napokban került beszerzésre, de mivel igyekszem a sorrendet tartani, előbb a régebbieket mutatom be. Rátérve a lényegre, jelen bejegyzésben a Heris által kiadott MÁV lengyel gyártású gyorsvonati kocsijának modellje mellett a gyártó Dom Models által finanszírozott Intercity feliratos vagonszettjét mutatom be. A szokásos formát követve az újdonságok adatai:
- 20-37 190-5, Bo, MÁV,
- 20-37 092-3, Bko, InterCity felirattal, MÁV,
- 20-37 090-7, Bko, InterCity felirattal, MÁV.
A Dom Models megbízásában kiadott vagonszett az első generációs InterCity kocsik korszakát hivatott idézni. Ezen vagonok Bko típusjelre lettek átnevezve, amely a modell feliratozásában is megjelent. A vagonok a Heris gyártó termékei, viszont a kétrészes vagonszett elvileg csupán a megbízó Dom Models által kerülhetett értékesítésre, amely valami oknál fogva nem sikerült, és a megjelenéskor különböző kereskedésekbe is kiszállításra került, ahol nem kis felfordulást okozott az első napokban, majd hamar levételre került az elérhető modellek közül. A szokásos rituálémat követve ezekre is az utolsó pillanatokban csaptam le, ha minden igaz, a Dom Models webshopjából az utolsó példányokat hoztam el.
A disztribúcióval kapcsolatos problémák sajnos jól tükrözik a gyártó által képviselt színvonalat. Maga a modell megjelenése szép, a színek jók, a feliratok szépek, az átmenetek, kontúrok szintén élesek és szépek. A feliratok részletesek, olvashatóak. A festés is részletesnek mondható, az alvázon található szerelvények közül is kifestésre került némelyik. Mindhárom vagon sötétszürke tetős, viszont az IC feliratos szett fehér, míg a harmadik vagon kék feliratos változatot, tehát az V. korszakos kivitel szerinti megjelenést kapott, ellentétben az első körös kiadással, illetve a második eresztésbeli, IV. korszakos vagonnal, amelyet a korábbi posztban, az NMJ vagonjaival együtt ismertettem. Az ismereteim szerint az InterCity felirat elhelyezkedése szintén megfelel a valóságnak.
A pozitívumok után viszont a negatívumok következnek, amelyekből sajnos itt sincs hiány. Lényegében ugyanazokat fel lehet sorolni, mint amiket a korábbi bejegyzésben is. A festés minősége szép, viszont az ajtóknál a kalapácslakk színt megint picit túlzásba vitték, a gumikédert nem kellett volna lefesteni. A folyosó oldalfala görbe, valószínűleg befeszül, ami teljesen oldalról nézve nem feltűnő, viszont 45°-os szögből eléggé szembeötlő. A vagon futásteljesítménye sem a legjobb, ívekben beszorul a kerék a kaszni által, ezt orvosolandó a forgóváz csapját egy alátéttel kihézagoltam. A korábbi élményekhez képest most kevésbé negatív tapasztalás volt ezen hibákkal szembesülni, viszont ennek az egyetlen oka, hogy már nem ért meglepetésként. Ha ez lett volna az első Heris beszerzésem, amin ezek a hibák jelen vannak, valószínűleg ugyanúgy elkeseredtem volna, mint azt tavaly nyár végén tettem. Talán még emlékszik a kedves olvasó, az akkori poszt végén megjegyeztem, hogy nem vagyok biztos benne, hogy ezt az IC feliratos kiadást megéri-e beszerezni. Ennek ellenére megvettem ezt a szettet is, szóval a gyártó továbbra is úgy láthatja, hogy elfogyott a készlet, nem volt itt semmi probléma, így a következő is ugyanilyen lesz.
Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy így egy év távlatából nem vagyok teljesen morcos, és örülök, hogy beszereztem ezeket a vagonokat is. A hézagolós javítással a futásteljesítmény jelentősen javult, és azért az összhatást tekintve egy szép megjelenésű vagonról van szó, ami azt jelenti, hogy elég jól mutat szerelvényben. Ha hozzávesszük, hogy már nyolc darabos szerelvényt is ki tudok állítani ebből a típusból, a bosszúságok valamelyest eltörpülnek a játék közbeni pozitív élmények mellett. Az objektív értékelés céljából viszont úgy ítéltem meg, fontos ezeket a hibákat ismertetni, mert önmagában ez egy nagyon rossz tendencia, amivel egyre többször szembesülünk.
Az alábbiakban találtok egy kis galériát, ahol megtekinthetitek a vagonokról készített képeket. Az első galériában az V. korszakos vagonról, a másodikban az IC feliratos szettről, míg a harmadikban a háromról együtt készült képeket találjátok.
Szerző: modellfan
Szólj hozzá!
Címkék: lengyel beszerzes MÁV IC Bo személyvagon gyorsvonati 20-37 Heris Y vagon Bko DomModels
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.