M62 073

2020.03.31. 22:20

Tekintettel a kialakult helyzetre, végre lehetőségem van aktuális tartalommal szolgálni. Az ebben a posztban bemutatott szerzemény nagyon friss, a tegnapi napon vettem át, de csak a mai napon tudtam kibontani és megcsodálni, körbefotózni. Viszont, ha már körbefotóztam, gyorsan írok róla egy posztot is, úgysincs sok egyéb dolgom jelenleg. 

Kezdésnek egy kis előtörténet, szokás szerint. 2018 év végén jelentek meg az első 3D modell tervek a Piko által beharangozott, új szerszámmal gyártott M62 mozdonyról, mint 2019-es újdonság. Eleinte valahogy nem foglalkoztam ezzel annyira, talán még a DR verzió megjelenésekor olvastam róla egy cikket, de aztán a MÁV verzió megjelenésekor nem kongott a vészharang, hogy ez most mindenképpen kellene. Ami meglepett, hogy elég méltányos áron kínálják, pedig minőségre nagyon impozánsnak tűnt. Kis idő elteltével elkezdtek jönni róla a képek, amint egyre több modellező vásárolta meg. Tetszett a modell, de továbbra sem indult be a folyamat, hogy beszerezzem. Végül tavaly év vége felé jutottam el arra a szintre, hogy már megütötte az ingerküszöbömet a dolog, és úgy voltam vele, hogy ha lecseng a karácsonyi időszak, január elején vásárolok egyet magam is. Na igen, a probléma viszont ott volt, hogy ezt a gondolatomat valószínűleg meghallották a boltoknál is, ugyanis januárban már egyetlen helyen sem volt elérhető a modell. Igaz, tavaly év végén nem jártam utána olyan tüzetesen, hogy elérhető-e még, de pár helyen szembe jött a boltok kínálatában, így tényleg villámcsapásként ért, hogy januárban már sehol sem volt. Viszont, mivel annyira továbbra sem éreztem égető szükségűnek, hogy beszerezzem, úgy voltam vele, hogy ez egy jel, így akkor hagyom a dolgot. Tettem ezt főként amiatt, mert idén áprilisra egy hosszabb utazás volt tervezve, így gondoltam csak egy irányba locsolom a pénzt, takarékoskodom. Valószínűleg idénre nem kéne már semmit sem terveznem, ugyanis ez a tervem is keresztül lett húzva köszönhetően a vírusnak, így az utazásnak lőttek. Visszatértem a második tervhez, elkezdtem keresni a hirdetések között, hátha valaki kínál egy ilyen modellt. Végül egy hirdetést találtam, elég sok portéka között ez a termék is listázva volt, viszont már vagy két hetes hirdetés volt, és utólag megnézve, hosszabb ideje hirdetett modellről volt szó, így nem voltam biztos a dologban. Levélváltások után viszont kiderült, hogy elérhető, így végül nyélbe ütöttük az üzletet, és azt kell mondjam, hogy nagyon jó döntés volt. Kipróbálni egyelőre nincsen lehetőségem, így ez a poszt főleg az első benyomásokról szól. Az újonnan beszerzett jármű tehát:

  • M62 073, MÁV.

Mint azt már említettem, a gyártó ezúttal Piko, végre egy kis változatosság a Roco uralomban. Méghozzá nem is akármilyen változatosság, ugyanis nem csak egy festési variánsról vagy másik pályaszámról beszélünk, hanem egy teljesen másik kivitelről. Jó, oké, teljesen másik azért nyilván picit erős, de a lehetőségekhez mérten tényleg eltér. Piko esetén sokakban egyből felmerülhet a minőség kérdése, de ez nem a játék kategóriás Hobby széria, hanem a ténylegesen komolyan gondolt, vasútmodell színvonalú Expert kivitel. Korábban is hozott már ki a Piko nagyon színvonalas Expert modelleket, egyik kedvencem a cseh T669-es tolatómozdony, ígéretes volt tehát ez a bejelentés is. Ami a végül elkészült modellt illeti, nincs oka panaszra, tényleg nagyon színvonalas modellről beszélünk ebben az esetben is. Az egyik legszimpatikusabb dolog, hogy másfajta kivitel, mint a Roco gépe. És, hogy miben is nyilvánul meg ez a másfajta kivitel? Talán a legszembetűnőbb, számomra a legjobb változás a krómléc lecserélése homlokkapaszkodókra az ablak alatt. Sokkal jobb megjelenést ad a mozdonynak, nekem nagyon bejön. További fontos különbség a hűtőlamellák kialakítása, míg a Roco gépén három osztású a szellőzőrácsozat, a Piko gépén csupán kettő, ami a modellezett pályaszámú gépen a valóságban is így volt kialakítva. Ez szintén szimpatikus, hogy nem csak találomra nyomtattak egy új számot, hanem utánajártak. Ezenkívül szintén említésre méltó a tetőventillátor kidolgozottsága, maga a ventilátor is látható, illetve az azt fedő rács és a rajta keresztbemenő létra is nagyon filigrán kidolgozást kapott. Első ránézésre a géptér imitáció is mintha részletesebb lenne. A forgóváz kivitelezése is egy fokkal talán részletesebb, mint a Roco változatnál. A lámpatestek szintén élethűbbre sikeredtek, nagyon jól néznek ki még felkapcsolt világítás nélkül is. Összegezve a külcsínyt, nem érheti szó a ház elejét, ezt tisztességesen megcsinálták Sonnebergben.

Néhány szó erejéig említsük meg a festést, feliratozást is. A modell színvilága élénk, a vörös első összehasonlítás alapján passzol a Roco verzióhoz, teljesen illik a MÁV állományhoz. A sárga is szintén élénk, a kapaszkodók és a homlokfal azonos színű, nincs kifogásolható része. Az alváz világosszürke színt kapott, ami egyrészt passzol a 129-es Roco gép festéséhez, másrészt az én fő célomnak számító '90-es évek flottájába. A pályaszám betűtípusa szintén megfelelő, szóval nem követték el azokat a hibákat, amiket a Roco párszor előadott néhány újabb festésvariáns kiadásakor (pl. 20-as NoHAB esetében). A feliratok szépek, élesek, olvashatóak és részletesek. A szoknyalemezen is megtalálhatók az emelési pontok feliratai, az oldalakon a homokolóládák feliratai, illetve jelölései, súlytáblák illetve még a gyári tábla is tamponozásra került a gépre. Az ablakok körüli gumitömítés is felkerült, néhány szellőzőrács is kapott belőle, amit én egy picit feleslegesnek érzek. A forgóváz nincsen csicsázva, mint pl. a 129-es Roco verziónál a vörösre festett csavarfejek, de igazából emiatt nem támad hiányérzetem.

Sajnos, mint említettem, jelenleg nincs módon a modellt megfuttatni, így a futástulajdonságairól nem tudok értekezni. A Rocoval ellentétben csupán csak 4 tengely hajtott, a maradék kettőn tapadógyűrű található, egy-egy mindegyik oldalon. A mozdony súlya megfelelőnek tűnik, érzésre nagyjából ugyanannyi, mint a Roco gép esetében. Feltételezéseim szerint nem lesz probléma számára semmilyen szerelvény elvontatása, megkockáztatom, hogy még emelkedőn sem, bár ezzel az én esetemben nem is valószínű, hogy meg fog kelleni bírkóznia.

Elektronikát tekintve szintén Plux22-es foglalatot kapott, viszont itt már van is értelme ennek, tekintve az extra funkciókat (ezt már az egy évvel ezelőtti posztban is megénekeltem, amikor a 129-es újdonságról számoltam be). Az extra funkciók között szerepelnek a külön kapcsolható távolsági fényszóró, tolatófény, géptérvilágítás, vezetőállás világítás. Szintén egy DigiTools féle hangdekóder lesz a gépbe szerelve, erről már nem tudok letenni, így már egyszerre három Szergej fog otthon "nyünnyögni" (ez a szó jellemzi a Szergej jellegzetes hangját a véleményem szerint legjobban) nagyüzem esetén.

Szintén megemlíteném a csomagolás minőségét, mert őszintén szólva, meglepődtem. Nagyon színvonalas dobozt kapott a modell. A papírdobozon belül egy átlátszó műanyag tok öleli körbe a mozdonyt, melyben szivacsozások tompítják az esetleges ütődéseket, és a kiemelést a szokásos nejlon segíti. A papírdobozban külön kis fiókban kapott helyet a használhati utasítás, illetve egyéb kísérő dokumentumok, mint pl. a szokásos Piko reklámlapozó, ami már talán 15 éve ugyanazokat a Hobby épületeket hirdeti. Viszont, ami fontosabb, hogy a négynyelvű leírás mellé külön nyomtattak magyar verziót is, meglehetősen szép fogalmazással. Az embernek az az érzése támad, hogy a gyártó energiát tett ebbe a kivitelbe is, és nem csak lerántott egy újabb bőrt mindenféle érzelem és érdekeltség nélkül.

Összegzésképpen, tudom, hogy van vagy 15 év különbség a Roco szerszáma és a Piko újdonsága között, de ezt a kört mindenképpen a Piko nyerte. A futástulajdonságoktól függően a későbbiekben a tapasztalatok ezt árnyalhatják picit, de a megjelenést tekintve a Piko messze lekörözi a Roco változatát. Amennyire nem foglalkoztam ezzel a modellel sem, amikor megjelent, annyira örülök neki, hogy most végre sikerült beszereznem. Mindenképpen nagy kedvenc lesz, már most az!

A végére hagytam a szokásos galériát, ahol meg tudjátok tekinteni a képeket a friss beszerzésről:

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr4215576364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

modellfan 2020.12.15. 23:00:28

@stmodell: Köszönöm, örülök, ha tetszett!
süti beállítások módosítása