Roco MÁV Rgs
2024.02.04. 15:33
Hosszú ideje a mozdonyok és a személyvagonok dominálják a bejegyzések tárgyát, tehervagon beszerzéséről már meglehetősen régen tudtam beszámolni. Ennek a szériának vet most véget ez a bejegyzés, ugyanis egy négytengelyes, lapos MÁV pőrekocsi kerül a mai terítékre. Ez a beszerzés nem volt tervezett, az előző posztban bemutatott ACME háromrészes szett vásárlása előtt a boltban nézelődve akadt meg a szemem rajta, majd rövid gondolkozás után a megvásárlása mellett döntöttem. Sokrétű vagon, sokféle szerelvénybe kerülhet besorozásra, de önmagában is jól mutat. Kb 15 évvel ezelőtt, amikor még nagyüzemben ment a bauxitszállítás a vasúton, sok képet láttam a Csörgők által vontatott Rgs és Res kocsikból álló szerelvényekről, amik azóta is ott vannak a listán, hogy egyszer majd egy rendes szerelvényt tudjak belőlük kiállítani. Jelen kocsi nem járul hozzá ezen elképzeléshez, de talán már egy lépésként elkönyvelhető ennek irányába. Mindenesetre a modell adatai a szokásos formát követve:
- 391 7048-2, Rgs, MÁV
Csomagolás
A csomagolás a gyártótól manapság már megszokott átlátszó műanyag doboz, amelyben csupán egy papír jelöli a gyártót. A vagon kialakításánál fogva szorosan passzol a kialakított helyre, így nem mozog. A kiemeléshez a szokásos műanyag fóliát hívhatjuk segítségül. Jelen vagon esetében viszonylag sok külön felszerelendő alkatrészt mellékelt a gyártó, ugyanis a rakoncák gyárilag nincsenek a modellen. Ezeket kis zacskóban mellékelve találjuk.
Külső
A modell a Roco gyár terméke és meglehetősen jól sikerült kiadásról beszélhetünk. A formát tekintve nem egy bonyolult kialakítás, lényegében egy lapos deszka az egész. A rakodófelületet fapallók alkotják, amelyeken kialakításra került az erezet, ami igazi fa hatását adja. Ezt főleg egy kis antikolással lehet szépen kiemelni, teherkocsik esetében a steril állapot amúgy sem túl élethű. A vagonhoz mellékelt rakoncákat felszerelve a vagon megjelenése megváltozik, mindkét állapotban jó megjelenést kölcsönözve a modellnek. A festés szép, a szín árnyalata illik a MÁV teherkocsik világába, itt a valóságban is nagy a szórás, szóval nem akad fenn az ember szeme, ha néhány kocsi eltér a többségtől valamennyire. A vagon feliratozása részletes, és tekintve, hogy nem sok felület állt rendelkezésre az igazi esetében sem, meglehetősen zsúfoltnak hat. A feliratok viszont élesek, kontúrosak, jól olvashatóak.
Futástulajdonságok
A modell megjelenéséhez képest meglehetősen jó súllyal rendelkezik. A vagon nagyon szépen gurul, nem szorul és nem is akad ívekben sem. Ez különösen az előző posztban bemutatott szett után volt észrevehető, pedig alapfunkcióként ennek kellene az alapértelmezettnek lennie. A forgóvázak szabadon tudnak fordulni, így szűk ívekben is használható a modell, bár kétségkívül a nagy belógás miatt nem túl élethű látványt nyújt. Gyárilag kurzkupplung kinematikával szerelve érkezik a vagon, és a gyár közelkapcsoló termékével is minden probléma nélkül használható.
Összegzés
Összességében a vagon nagyon jól néz ki, sokrétűen felhasználható egy terepasztalon és nagyon jó futástulajdonságokkal rendelkezik. Az ára viszonylag magas, de cserébe legalább egy jó minőségű modellt kapunk.
Zárásként pedig az alábbi galériában találjátok a szokásos képeket a modellről:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.