Újabb MÁV CAF személyvagon

2021.09.29. 11:59

Az utóbbi idők inaktivitása után most ismét egy újabb bejegyzéssel jelentkezem, amelyben egy új szerzeményt mutatok be. Igaz, hogy a sorban több bejegyzés is megírásra vár korábbi beszerzéseim tárgyait bemutatandó, most mégis úgy döntöttem, hogy egy friss és ropogós újdonságot írok meg előbb. Mint oly sokszor korábban, most sem egy előre eltervezett, vagy régóta aktívan keresett modell érkezett, hanem egy olyan jármű, amelyet ugyan szerettem volna beszerezni, de nem ez volt a legmagasabb prioritással rendelkező a listán. Történt ugyanis, hogy feladtam egy hirdetést, amiben kerestem egy bizonyos modellt, amelyről jó szokásomhoz híven megint lemaradtam, amíg a boltban beszerezhető volt, most meg rohanhattam utána, hogy valahonnan szerezzek egyet. Néhány nappal a hirdetésem feladása után, de attól teljesen függetlenül találtam egy másik hirdetést, ahol véletlenül pont egy ugyanilyen modellt hirdettek - mint utólag kiderült, az én bejegyzésemet nem olvasta az eladó, mielőtt feltette a sajátját, így pont szerencsém volt. Ebben a hirdetésben az általam keresett modell mellett több másik is meghirdetésre került, köztük az is, amelyik ezen bejegyzésem tárgyát képezi. Mivel a keresett jármű miatt úgyis meg kellett keresnem az eladót, egyből mindkét modell felől érdeklődtem, és mindezt szerencsémre elsőként tettem, így sikerrel zárult az üzlet.

A beszerzés története után, hogy a lényegre rátérjek, ismertetem magát a modellt. Nem újdonság a gyűjteményemben, vagyis csak bizonyos értelemben az, ugyanis egy olyan személyvagonról van szó, amelynek kocsicsaládjába tartozó járművekből őt megelőzően már 8 darabbal rendelkeztem, de azok kivitelükben eltérnek ettől. Ez a vagon az ACME gyártó első szériás, régi MÁV festésű CAF kocsijának elsőosztályú, termes kialakítású változata. Ez a vagon a kilencedik a tízdarabos MÁV szériából, amelyet ezen gyártó kiadott, már csak egy, a szintén termes kialakítású, viszont másodosztályú személykocsi modellje hiányzik ahhoz, hogy teljes legyen a gyűjtemény. Korábban már beszereztem a két fülkés kialakítású, elsőosztályú vagon modelljét, így ez az újdonság lett a harmadik elsőosztályú CAF EuroCity vagonom.

A szokásos formátumot követve tehát az adatok:

  • 10-91 104-8, Apmz, MÁV

Feltételezések szerint a későbbiekben sem nagyon várható újabb eresztés ebből a kivitelből, lévén az új festési variánshoz módosítaniuk kellett a gyárban a kocsi homlokfalain a lámpa kialakítását, így nem csak egy egyszerű festési variánsról van szó.

A vagon nagyon szép állapotban van, dobozban tárolt, keveset futott példányt sikerült megcsípnem. A kivitelezés nagyon szép, hála égnek itt még nem találkozni olyan problémákkal, mint a V63-as modellek esetében. A festés szép, a feliratok pontosak és élesek. Az ablakok kialakítása is megfelel az eredetinek. A belső berendezés is szépen kidolgozott, az elsőosztályú kocsira jellemző 2-1 soros üléselrendezéssel, piros huzatos ülésekkel. Futását tekintve a rögtönzött kerékpróba alapján jó futástulajdonságokkal rendelkező vagonról van szó, nem szorulnak a kerekek és jó hosszan tudnak kigördülni, de éles bevetésben egyelőre még nem sikerült próbára tennem. Az egyetlen negatívum, hogy a doboz hungarocell része sérült, de ennyi igazán belefér egy használt modell vásárlásakor, tekintve, hogy a modell sértetlen, így valószínűleg a doboz üresen sérült meg. Ezt csak azért tettem hozzá, hogy objektíven értékeljem a beszerzést és ne legyek elfogult, hogy csak a pozitívumokról beszélek.

A hosszas szövegelés után viszont következzen egy kisebb galéria, amelyben meg tudjátok tekinteni az új beszerzést:

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr5216703630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása