Közúti ellenőrzés

2021.09.17. 18:31

Ismét hosszabb kihagyás után jelentkezem néhány újdonsággal. Ezúttal pár darab közúti járművel bővült a gyűjteményem, amelyeket viszonylagos hirtelen felindulásból vásároltam meg. A ModellKit hírleveleit nézegettem, amikor megláttam pár járgányt, ami jól passzolt az általam gyűjtött korszakba és elég elterjedtnek számított akkoriban ahhoz, hogy ne hiányozhasson egy ilyen gyűjteményből. A végső lökést mégsem ezek adták meg, hanem egy nyergesvontatós szerelvény, amely még csak nem is kifejezetten magyar vonatkozású.

Az utóbbi időben ugyanis elkezdtem autentikus kamionokat gyűjteni a RoLa szerelvényemre, amelyek leválthatták végre a főként reklámmatricás kamionokat, amikkel korábban töltöttem meg a szerelvényt. Ezek a kamionok főleg Mercedes-Benz SK 1844 típusúak, ugyanis ez korszakban egész jól passzol és jól is néz ki. A fentiekben említett hírlevelek között jött szembe egy új kiadású Herpa Mercedes, nyergesvontatós kivitelben, a csehszlovák CSAD vállalat fényezését viselve. Első látásra megragadott, a színvilág is jól illik a járműhöz, plusz a típus is kedves számomra, így végül ez volt az, ami elindított a bolt felé.

A boltban végül a kamion mellett a korábban említett közúti járműveket is szerettem volna megvásárolni, de itt egy pici problémába ütköztem, az egyik példány ugyanis nem volt már elérhető, a következő szállítmányra várni kellett pár napot. Miután megérkezett a rendelt járgány, ismét ellátogattam a boltba, de előtte megint átfutottam az új hírlevelet, ahol megint megláttam egy járművet, ami illett a többi mellé, így végül ezt is elhoztam a rendelt autóval együtt.

Így végül az újonnan beszerzett közúti járművek a következőek lettek:

  • két Busch gyártmányú Trabant P601, kombi kivitelben, egy fehér színű, piros tetővel, és egy szürke, fehér tetővel,
  • egy darab Herpa gyártmányú Wartburg 353,
  • egy darab Brekina gyártmányú Lada Niva,
  • és egy darab Herpa gyártmányú Mercedes Benz NG nyergesvontatós szerelvény, CSAD festésben.

Igazából mindegyik modell nagyon jól sikerült, a Trabant és a Wartburg is teljesen jól eltalált forma, szép részletes kidolgozás, és a festés minősége is jó, szépek a kontúrok az apró részleteknél. Érdekesség a Wartburg esetében, hogy visszapillantó tükör csak az egyik oldalra került. Egyetlen negatívum, hogy az egyik Trabi első kereke valamiért laza és könnyen lejár, de ezt egy pötty ragasztó könnyen orvosolni tudja.

A Lada Niva kidolgozása még ennél is magasabb fokú, csomó apró részlet megtalálható rajta, ami sokat emel a megjelenésén. A lökhárítók is külön elemként, picit kiemelkednek a kaszniból, ehhez jön hozzá a filigrán, krómozott hatású visszapillantó tükör, illetve az egyes kerekek mögött található sárfogó gumi imitációja. A lámpák is szépen kidolgozottak, plusz a festés is jól sikerült.

A Mercedes-Benz kamion szintén hozza a megszokott Herpa kamion színvonalat, mellékelve apró kiegészítők találhatók hozzá, amelyekkel tovább cicomázhatjuk. A félpótkocsi a szokásos módszerrel leakasztható, illetve a ponyvaimitáció is leemelhető, ezáltal egy nyitott félpótkocsit kaphatunk, ha valamiért a ponyvával nem szimpatizálunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr2316691994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása