Roco Meridian szett

2020.03.22. 16:21

Az Index fórum börze topikjában jött szembe egy hirdetés még tavaly nyáron, ami hirtelenjében felkeltette az érdeklődésemet anélkül, hogy előtte kifejezetten kerestem volna a hirdetett modelleket. Annak idején, amikor a Roco gondolt egyet, és kihozta az Y típusú gyorsvonati kocsik egzakt modelljeit (itt most nem a hossztorzított 20-80-as kocsikra gondolok), valahogy én nem éreztem ezt akkora dolognak, sőt mi több, még csak a vagonok minőségétől se estem hanyatt. Ennek megfelelően nem is rohantam, hogy betárazzak belőlük. Később viszont megbántam ezt a tettem, idővel a hozzáállásom is megváltozott, és már szívesen vásároltam volna ezekből a vagonokból. Na igen, csakhogy ekkorra már nem lehetett kapni ezeket a vagonokat, így lecsúsztam róluk szépen. Azóta is keresgélem őket viszonylagos alacsony intenzitással, de nem nagyon jönnek szembe hirdetések. Ezért is fogta meg a fantáziámat ez a bizonyos hirdetés, amelyet múlt júniusban láttam meg. Többek között egy Roco Meridian kocsiszettet hirdettek, méghozzá a vastagcsíkos MÁV kocsikat is rejtő verziót (Roco 64195). A szett második része (Roco 64196) ugye csak egy vékonycsíkos MÁV és egy CSD, illetve egy DR kocsit tartalmazott, így ez kevésbé mozgatta volna meg a fantáziámat. Levélváltásokat követően végül elhoztam a szettet, és azóta is kifejezetten örülök ennek a döntésemnek. A szett az alábbi vagonokat tartalmazta:

  • 19-41 009-3, Am, MÁV,
  • 20-41 026-4, Bm, MÁV.

Mint ahogy az a pályaszámokból is kiderül, egy darab elsőosztályú és egy darab másodosztályú vagont sikerült beszereznem. A vagonok nem hossztorzítottak, egzakt méretarányúak és szépen kidolgozottak. Az ablakok kidolgozása különösen tetszik, nagyon jól visszaadja a lehúzható ablakok kialakítását, pedig csak tamponozás a nagyrésze. A feliratok szépek, élesek, a festés minőségében sincs semmi kifogásolható. A vagonok IV. korszakot idéznek, a szürkés (egész kályhaezüst színű) vastag csíkban fehéren nyomott pályaszámfeliratok találhatóak. Az apróbb feliratok is élesek és jól olvashatóak. Természetesen a vagonok belső berendezéssel is rendelkeznek, ez azért az említésre méltó kategóriájú Roco vagonoknál már alapértelmezés. Az alváz is részletesen kidolgozott, a témában nem szakértőként néhány képpel összehasonlítva azt is mondanám, hogy a valóságnak megfelelő. A forgóváz kidolgozása is szép, szintén az összehasonlítások alapján azt mondanám, hogy valós leképzése az eredetinek, nem egy másik típus van újrafelhasználva.

Futásukat tekintve szépen gurulnak a kocsik, szigetelt fémkerekekkel vannak ellátva, tehát világítás beszerelésére is elő vannak készítve. Kurzkupplung kinematika is természetesen megtalálható rajtuk, ezekben már el is helyeztem a Kurzkupplungokat. Egy kis szépséghiba, hogy az elsőosztályú kocsi egyik forgózsámolyának egyik tengelyfoglalata kicsit ki van tágulva, ezért a tengely ki akar esni, ha az ember felemeli a kocsit, de futás közben egyelőre nem tapasztaltam problémát, bár még nem lettek megjáratva rendesen. Legrosszabb esetben egy cserét megejtek a forgózsámolyon.

A vagonokhoz mellékeltek külön felragasztható, filigrán kis alkatrészeket, úgy mint a kapaszkodókat, légvezetékeket, de ezeket szokásomnak megfelelően nem szerelem fel, egyrészt nehogy ragasztófoltok kerüljenek a vagonra, másrészt meg a sérülékenységük miatt. Amíg a dobozukban laknak, semmi értelme felcicomázni őket.

Két dolgot tudok megemlíteni negatívumként, az elsőosztályú kocsi belső berendezésében az ülések zöld színűek, ezeknek, ha jól tudom, bordó volt a színük akkortájt. Ez picit zavar, talán még a Sachsenmodelle vagonokban is vörös színre vannak festve, érdekes, hogy pont ezen spóroltak a Roconál. A másik dolog szintén a belsőt érinti, a másodosztályú kocsinál néhány fülkében ülések helyett kvázi padok vannak, illetve néhány helyen a válaszfal is le van vágva a belső merevítések miatt. Utóbbit még meg tudom érteni, de hogy az ülések miért nincsenek kialakítva néhány fülkében, az elég furcsa. Ha esetleg valaki tudja, hogy ennek mi az oka (talán valami kialakításbeli eltérés volt a IV. korszakban a Bm kocsiknál?), szívesen venném, ha megosztaná velem a kommentek között. A képek között találtok mind a két említett dologról egy-egy képet.

Szövegből most egyelőre ennyit, viszont készítettem néhány képet is a vagonokról, ezeket az alábbi albumban tudjátok megtekinteni:

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr4714942876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

modellfan 2020.12.15. 23:04:25

@stmodell: Na, hát ez lett volna az utolsó tippem valószínűleg. Köszönöm szépen az információt!
süti beállítások módosítása