Fleischmann RoLa kocsik

2019.10.22. 13:25

Sajnos megint elrepült jópár hónap anélkül, hogy frissítettem volna a blogot, pedig tartalom most éppenséggel lenne is. Az elmúlt időszakban történt pár új beszerzés, amikről már elkészítettem egy-egy vázlat posztot, hogy gyorsabban tudjam kitenni a blogra, de még ez se vezetett eredményre és továbbra is új tartalom nélkül maradtak a blog olvasói.

Ebben a posztban egy teljesen váratlan beszerzés tárgyát mutatom be. Egy Facebook vasútmodell börze csoportban láttam meg egy hirdetést, amit már két-három napja posztoltak, viszont lényegében nulla aktivitás volt körülötte. Őszintén szólva meglepődtem, mert nem egy teljesen érdektelen, tömegmodell posztja volt, hanem egy viszonylag érdekesebb, és meglehetősen jó áron hirdetett modell várta új gazdáját. Látván, hogy nem nagyon érdeklődtek a termékért, írtam egy üzenetet az eladónak, amiben az amúgy is jó árat még lejjebb alkudtam, remélve, hogy a poszt érdektelensége miatt talán vevő lesz rá. Szerencsémre így is történt, rábólintott az üzletre az úriember, és még aznap este nyélbe is ütöttük az adásvételt. Az adásvétel tárgya pedig kettő darab Fleischmann RoLa vagon volt, melyek pályaszáma:

  • 4983 063-5, Saadkms, DB,
  • 4983 063-5, Saadkms, DB.

Az egész üzlet egyetlen szépséghibája, hogy egyetlen doboz járt a kettő vagonhoz, így a későbbiekben be kell majd szereznem még egy Fleischmann RoLa dobozt. A másik apróság, hogy a vagonok DB felségjelzésűek, amivel nemcsak, hogy a MÁV gyűjteményből lógnak ki, de a már meglévő 4 darab ÖBB-s RoLa vagonokhoz sem passzolnak. Ettől a kis kellemetlenségtől viszont könnyedén el tudtam tekinteni, nem egyszerű feladat kiszúrni egy RoLa kocsin a feliratozást még közelről sem, távolról meg aztán mégannyira se, így egyelőre bőven jó lesz egy szerelvénybe sorozva ez a kétféle vagon. Így, végül 12 év után sikerült bővíteni a RoLa flottámat, ami, ha jól emlékszem, az egyik legelső önálló beszerzésem volt 2007-ben, Czéh Gyuri hathatós közbenjárásával. A távoli terv, hogy becserélem a szerelvényt MÁV-osra, viszont ahhoz legalább 8 vagonnak kéne lennie, mert két vagon ér egy MÁV-ost, legalábbis a legutolsó információim alapján így működött a csere dolog. Viszont, ha már van egy 8 vagonos szerelvény, nehezen cseréli el az ember egy négy darabból állóra.... :)

A vagonokról magukról sok újat nem tudok írni, egyrészt azóta megfuttatva sem voltak -amit röstellek is-, másrészt nem egy új gyártmány, így a régiekkel megegyező futástulajdonságokat várok tőlük. Azokkal sosem volt problémám, a sok mini kerék szépen szaladgált a pályán, nem volt hajlamos a siklásokra.

Az alábbi galériában találtok pár képet az új vagonokról:

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr4114973446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása