M41 2104

2016.05.16. 12:05

A közelmúltban sikerült tovább folytatnom a Roco alapú Fuggerth Csörgő átépítését. Korábban a külső átalakításával dolgoztam, mely tavaly nyáron megkapta festését is, ami egészen jól sikerült. Hiányoznak róla még a feliratok, amik már megvannak, de még nem kerültek fel a gépre. A téli hónapokban az elektronika átépítésével foglalkoztam. Vásároltam a Digitoolstól M41 feljavító panelt, amely egy saját fejlesztésű alappanelt, szintén saját fejlesztésű világításpaneleket, és Posch-modell-féle vezetőfülke berendezést tartalmaz. Nagyon minőségi termék, mindenkinek csak ajánlani tudom, ezen a linken érhetitek el: http://www.digitools.hu/termekek/m41-optikai-tuning.

Ezen panelhez 21 pólusú MTC dekóder való, így egy ilyet is beszereztem hozzá. Tekintve, hogy én nem Fuggerth gépbe szereltem be, némi farigcsálás itt is történt, de sikerült összeraknom, úgyhogy következett a tesztelés. Felraktam a pályára, és próbálgattam. Sajnos az eredmény nem lett tökéletes, elég sok érintkezési hiba miatt szinte folyamatosan megállt a gép, és meg kellett tolni picit, hogy újra érintkezzen. Ez a probléma nagyon nem tetszett, de betudtam annak, hogy sokat állt a gép, nem tiszták az érintkezők. Ezen kívül viszont nem működtek a feljavító panel által kínált extra funkciók sem (úgy mint a tolatásmód, A, illetve B oldali világítás tiltás, fülkevilágítás sem), így az öröm nem tartott sokáig. A keréktisztítás sem javított az érintkezésen, így gondoltam, hogy valami nem stimmel. Felkerestem a gyártót, aki megvizsgálta a járművet. Megállapította, hogy a panel zárlatos lett, és ezért nem működnek az extra funkciók. Végül elhoztam egy új panelt, illetve, ha már ott voltam, vásároltam egy M41 hanggal felszerelt hangdekódert is, nem tudtam ellenállni a kísértésnek. Plusz vásároltam egy 8 pólusú dekódert is a 2133-as gépbe, így ismét üzembe helyeztem őt is. Későbbiekben érkezik még egy feljavító panel szett, amit a 2133 fog megkapni, és a 2133 gyári Fuggerth elektronikáját pedig a nagyon régóta álló 2317-es remot gép fogja megkapni, így várhatóan 3 csörgő fog üzemelni a közeljövőben. Amint lehetőségem adódott rá, összeszereltem új szerzeményeimet, és siker! Minden flottul működik, extra funkciók, hangdekóder, érintkezési problémák szintén megszűntek, úgyhogy nagy az öröm. Egy problémám volt még: a hangdekóder, és a panel extra funkciói kicsit összeakadtak, az 1-es és 2-es funkciógombok vezéreltek egyszerre több funkciót is. Ennek kapcsán levélben felkerestem a gyártót, aki nagyon rövid válaszidőn belül elküldte a teljes beállítási jegyzéket, amivel maradéktalanul be tudtam állítani a funkciókat.

Egy rövid kis videót is hoztam az első tesztelésről, amelyet az alább tekinthettek meg:

 

Ha esetleg gondolkoztok, hogy átálltok digitálisra, vagy keresitek, melyik gyártó termékét vásároljátok meg, mindenképpen a Digitoolst ajánlom. Nem csak azért, mert számos, egyedileg felvett magyar hanganyagot megkaptok a hangdekóderekhez, hanem mert nagyon széles a választék, és minőségi termékeket gyártanak. Amennyiben valamivel mégis akad problémátok, felkereshetitek a gyártót és készségesen segít minden problémában. Ez mindenképpen nagy előny egy külföldi gyártóval szemben.

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr618286514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása