M41 2133

2016.04.13. 00:38

A 2015. év karácsonyi ajándékom a fent olvasható pályaszámú Fuggerth Csörgő modellje volt. Nem volt semmi meglepetés a dologban, sőt, igazából az ötlet is tőlem származik. Tavaly év végefelé a Fuggerth felröptette a hírt, hogy ismét lesz a boltokban a termékeikből, és tekintve, hogy nekem új kiadású M41-esem még nem volt, sőt igazából a jelenleg tulajdonomban levő M41-esek közül mindkettő átalakításon esett át, régóta terveim között szerepelt egy új Csörgő beszerzése. Így hát, amikor megjelentek az első kémfotók a Fuggerth honlapján a készülő, festés után levő 2133-as gépekről, eldöntöttem, hogy ebből az eresztésből egyet veszek. Így is lett, amint kaphatóak voltak a boltban, már mentem is átvenni a rendelésemet, és egy vadi új csörgő boldog tulajdonosa voltam. Megfuttattuk a boltban, minden szuper, mentünk vele pár kanyart a tesztpályán, tetszett, elhoztam. Kívülről semmi probléma nincs vele (nyilvánvaló kereteken belül értve), értem ez alatt, hogy a szín jól el lett találva, a feliratok nincsenek eltorzítva, a világítás szépen működik, nagyjából azt kaptam, amit vártam, és örültem is neki. Meg is kapta a legrégebbi dekóderemet, egy LokPilot v3-asat, de jól elszaladgált vele, nem volt ezzel probléma. Hanem ám menet közben néha felakadt szegény jószág, és csak a kézzel való taszajtás segített szorult helyzetén. És ez az a probléma, ami bosszant, ugyanis közel 33 ezer Ft-ot fizettem érte, nagyjából 20 éve változatlan a komplett modell, mégis egészen magasat ugrott az utóbbi időben az ára, és ennek ellenére egy teljesen egyszerű feladatot sem sikerül maradéktalanul teljesítenie. Nyilván az árváltozásnak is tudjuk az okát, ellenben annak kevésbé, hogy a Fuggerth miért hanyagolja el magát, amikor szerintem bőven nyereségesre kihozhatná a dolgokat egy kis odafigyeléssel és akarással. Értesüléseim szerint az utóbbival vannak a gondok... Szóval a problémám azóta se oldódott meg, bár már egyeztettem ismerősökkel, és vannak megoldás-jelöltek, de még egyiket se sikerült kipróbálni. Valószínűleg a forgóvázalj fogaskerékvédő kidudorodása (ezt jól megfogalmaztam, de sajnos nem tudok rá jobb kifejezést) okozza a felakadást, ezzel kell kezdeni valamit. Sajnos időközben a LokPilot dekóder is megadta magát, az azt hiszem 7 forrasztásból 6 elengedett, és már csak egy árva cérnavastagságú vezeték kapaszkodik az dugaszba.... Úgyhogy jelenleg szegény Csörgő nem csörög, tartalék dekóder hiányában szomorkodik egyelőre.

De hoztam róla néhány fényképet, alább megtekinthetitek őket (a kaszni elég nehézkesen vehető le a modellről, ezért amíg az új dekódert nem teszem bele, nem is pattintottam vissza az alvázba, ez látszik a képeken is):

Összeségében úgy tűnhet, hogy negatív véleménnyel vagyok a gépről, pedig az igazság az, hogy nagyon szeretem még így is az új csörgőt, valahogy nem tudok rá haragudni a hibái ellenére sem.

Viszont kezdem szégyellni magam, hogy a V43-as a kedvenc mozdonyom, ennek ellenére csak egy darab modellem van belőle. Az ő számukat is gyarapítani kéne, bár sajnos mostanában sok az újdonság, így azokra megy el a pénz.

Nemsokára érkezik egy poszt a 2104-es csörgőmről is, haladtam a (több mint tíz éve tartó) átalakításával, hosszú idő után (vagy még az is lehet, hogy eddig még egyszer se) végre üzemel a gép, még néhány apróság vár megoldásra, és aztán ismét csatasorba állítható a masina. Remélem a nyáron sikerül befejeznem, bár elég kevés esély van rá sajnos.

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr208286500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása