ACME MÁV CAF vagonok

2016.01.23. 20:56

Ezen poszt célja, hogy bemutassam a nyáron történt egyik beszerzésem tárgyait, az ACME által készített MÁV CAF eurocity vagonjainak modelljét. Szokás szerint lemaradásban vagyok, és a legtöbben már évek óta birtokolják a modelleket, vagy ha nem is, ezer meg egy féle helyen olvashattak ezen járművek ámulatba ejtő minőségéről, számtalan képen tekinthették meg őket, szóval senki számára nem ismeretlenek. Így senkit se lep meg, ha azt írom, hogy a modellek kidolgozottsága nagyon részletes, minden apró részletet precíz aprólékossággal dolgoztak ki az olaszok. A vagon külső megjelenésében tökéletesen visszaadja az eredetit, a forma, az ajtók, ablakok, a tető, minden megfelelő, egzakt méretű és a helyén van. A feliratozás szintén tökéletes, a legapróbb szöveg is olvasható, és pontosan elhelyezett. Az ajtók mellett a nyitó/záró gombok is ott vannak, tamponozva. Az oldalszoknyán az egyes csapok, kezelőszervek is színre vannak festve, minden apró jelölés a helyén van. Az egész modellen látszik, hogy odafigyeléssel készült, nem összecsapott munka. A vagonok részletes belső berendezéssel rendelkeznek, amely a sötétített ablakokon keresztül is látszik, szinte a vagonban érezzük magunkat, ahogy a belsőt vizsgáljuk. Futásukat tekintve szintén problémamentesek, gyári állapotban a Roco Geoline R3-as íveken is simán gurulnak, nem feszülnek be az ívben. Én kicsit még hallom is azt a jellegzetes hangot, mint a nagyvasúton, amikor az EC kocsik szaladnak 120 körüli tempóban, de lehet, hogy csak beképzelem, mindenesetre nagyon élvezem. :)
Természetesen, ha felragasztjuk az alvázra, forgóvázra a mellékelt kiegészítőket, mint a sínfék, kígyózásgátló, nem kell csodálkoznunk rajta, ha R1-es meg R2-es ívekre rakva befeszül, megakad, esetleg le is törik az útban levő kis kiegészítő. Igazán nem értem, hogy aki így járt, miért reklamál utána, hogy márpedig a gyártó a hibás.

dsc02724.jpg

A beillesztett képen is látható a belső berendezés körvonalazódása, amely miatt még jobb összhatást ér el a modell.

A vagonok pályaszámai:

  • 19-91 102-3 Amz, fülkés elsőosztály, MÁV,
  • 50-91 108-0 Bcmz, fekvőhelyes, MÁV,
  • 95-91 104-8 Dms, poggyász, MÁV,
  • 21-91 103-7 Bmz, fülkés másodosztály, MÁV.

Mint látható, egy első-, egy másodosztályú, egy poggyász és egy fekvőhelyes vagont szereztem be. A szerelvény bővítése tervben van, nagy erőkkel keresem a MÁV feliratozású WRmz étkezővagont, viszont szinte sehol sem lehet találni, illetve a szintén MÁV feliratozású WLABmz hálóvagon is jó ideje "pengeélen táncol", ami a megvásárlását illeti. Ezenfelül a nagytermes első- és másodosztályon is gondolkodom, mint lehetőség. A korábbi posztban bemutatott ACME V63-as mögött pompásan mutatnak a vagonok, egyszerűen tökéletesek. Én nagyon pozitív véleménnyel vagyok róluk, bár hallottam negatív véleményeket, kritikákat is az ACME felé, de nekem semmilyen negatív tapasztalatom nincsen a gyártóval, így merem ajánlani, aki esetleg még gondolkodóban lenne. Viszont a rendkívüli részletesség néhol problémákat is jelent, például a Gigant kezelése nagy odafigyelést igényel, de ez igaz a vagonokra is: elég egy apró figyelmetlenség, vagy durvaság és máris búcsút inthetünk egy-két filigrán alkatrésznek. Lehet, hogy meg se látjuk, csak a reccsenést halljuk, amint elvált a kasznitól az elem, de hogy mi volt az, vagy hova esett, sose tudjuk meg, olyan apró dologról van szó. :) De véleményem szerint, aki ilyen összeget fizet egy modellért, azt nem kell figyelmeztetni, hogy óvatosan bánjon vele. 

Igyekeztem jó minőségű képeket készíteni, bár néhol a fókuszálással elrontottam, és pont a részletes feliratokat nem lehet elolvasni, de azért remélem, tetszenek, az alábbi képre kattintva nyílik a galéria:

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr278286492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása