Hosszabb szünet után ismét egy beszerzés bemutatásával folytatódik a blog. A beszerzést megelőző időben viszonylag sok új példány került a gyűjteményembe a most bemutatandó típusból, de ismét egy új gyártó által kiadott, némileg eltérő verzió került a boltok polcaira, így a vásárlás mellett döntöttem. Egyrészt azért, mert sosem árt egy újabb vagon, hogy még változatosabb vagy több szerelvényt állíthassak össze, másrészről pedig azért, mert egy meghatározó kocsitípusról van szó, amely szinte bármilyen szerelvényben előfordulhat, és a gyártó tendenciája alapján a minőségre sem volt várható túl sok panasz. A most bemutatásra kerülő modell a Piko által nagyjából két évvel ezelőtt kiadott, első eresztésű lengyel gyorsvonati kocsijának modellje. Az azóta eltelt időben kiadásra került több másik pályaszám és első osztályú változat is, ezeket egyelőre nem szereztem be. A bevezetőt követően tehát a jármű adatai a szokásos formában:

  • 20-37 161-6, MÁV, Bmo

A típusjel alapján már kitalálhattátok, hogy nem teljesen profilba vágó modellről van szó, ugyanis ez egy IV. korszakos kivitel. A vásárlás idején fenntartásaim voltak azzal kapcsolatban, hogy kiadásra fog-e kerülni V. korszakos verzió vagy nem, így beruháztam erre a járműre azzal a megjegyzéssel, hogy esetlegesen átfestésre fog kerülni. Az eltelt időben kiadásra került több V. korszakos verzió is, ezeket viszont még nem szereztem be és a jelen posztban taglalt modell sorsáról sem döntöttem még. Mindenezek tisztázása után térjünk rá a modell bemutatására.

Csomagolás

A modell a gyártó Expert termékcsaládjába tartozik, ennek megfelelően a csomagoláson is az Expert termékcsalád színvilága köszön vissza. Meglehetősen méretes dobozban kapjuk kézhez a járművet, de a termék stabilan rögzítve van a szokásos átlátszó műanyag csomagolásban. A manapság általánosnak tekinthető fólia segítségével a vagon könnyedén kiemelhető a műanyag tartóból.

Külső

A modell külseje a legszembetűnőbb és a legfontosabb eleme annak a folyamatnak, amely során a modellező megítéli, hogy érdemes-e beruháznia az adott termékre. Jelen esetben a modellezett jármű egy lengyel gyorsvonati személyvagon, amelynek bizonyos jellegzetességei rögtön szemet szúrnak és könnyen megkülönböztethetővé teszi ezen kocsitípust a hasonló, de mégis más gyártmányú személykocsitól. Az egyik ilyen jellegzetesség a nagyméretű, szögletesebb kialakítású ablakok, melyet a gyártó nagyon jól képezett le és arányaiban jól is méretezett. Szintén helyesen van kialakítva a két WC ablak, amely nem a folyosóoldalra került és az NMJ-nél tapasztalt osztatlan ablak hibát sem követték el a német gyárban. A feljáróajtók kapaszkodói a valóságnak megfelelően, mélyedésbe süllyesztve lettek kialakítva és a méretük is megfelelő. A feljáróajtók ablakai is szintén megfelelő méretűek. Leképezésre kerültek a viszonylat táblákat tartó fülek is. A feljáróajtóknál található lépcsők is a valóságnak megfelelő kialakításúak és a forgóvázzal nem akadnak össze. A kocsivégek kialakítása során szintén figyeltek arra, hogy az oldalfal alja nincs egy vonalban a homlokfal aljával a vagon sarkainál, ellentétben például a győri kocsikkal. Szintén jellegzetesség a homlokfalaknál szűkülő kaszni, amely a modellen is megfigyelhető. A homlokfalak kialakítása is a valóságot idézi, a mélyedések kialakítása pontos. A forgóvázak kialakítása szép, részletes, a rendelkezésemre álló fényképek alapján pontos másolat. Az alvázszerelvények tekintetében a folyosóoldali elemek pontosnak tűnnek, de a WC felőli oldalon hiányoznak elemek, ezzel kapcsolatosan elképzelhető, hogy a IV. korszakban ezek még nem voltak felszerelve, ezt alátámasztó fényképem nincsen.

A festés, illetve feliratozás tekintetében a modell szintén nem sikerült rosszul, a IV. korszaknak megfelelő színvilágot a gyártó jól eltalálta, más gyártók modelljeivel harmonizál a vagon, nem üt el a kaszni színe. A pályaszám és kapcsolódó adatok a korszakra jellemző világos feliratokkal kerültek feliratozásra, pozíciójukat tekintve megfelelő elhelyezéssel. A feliratozás részletes, az alvázon és forgóvázakon is megtalálhatóak a feliratok. A vagon oldalfalán végigfutó vastag csík magassága és pozíciója szintén megfelelő. A tető és az oldalfal találkozásánál az átmenet éles, viszont az oldalsó csík esetében a határ nem olyan éles, kicsit maszatos, homályos. A feliratok viszont élesek, olvashatóak, még a kisebb méretű szövegek esetében is.

Belső

A vagon belső berendezéssel felszerelve érkezik, viszont negatívum, hogy nem került kifestésre egyetlen részlet sem a fülkékben, sem a folyosón. A fülkék belseje azonos kialakítással bír, mindkét oldali ülés közepén egy-egy karfa került kiöntésre. A Heris kocsiknál tapasztalt görbe/elcsúszott folyosó/fülke oldalfal problémájával hála égnek itt nem találkoztam. Belső világítással nem rendelkezik a modell.

Futástulajdonságok

A modell jó futástulajdonságokkal rendelkezik, szépen gurul, nem szorul, ívekben sem feszül a forgóváz, illetve a kerekek a kasznihoz. Közelkapcsoló kinematika szintén kialakításra került, amely akadálymentesen, rugalmasan teszi a dolgát a forgóváztól függetlenül. A forgóvázakban egy oldalon szigetelt kerekek találhatóak, így a vagon utólagosan felszerelhető belső világítással, amely akár a gyártó kínálatában szereplő panellel is megoldható.

Összegzés

Összegezve a fentieket, a modell ár-érték arányban elfogadható, egy hasonló kivitelű vagon esetében manapság általános ársávban mozog, amiért egy jól játszható, de mégis részletes, igényes kivitelezésű, strapabíró járművet kaphatunk. A formával, a típusra jellemző jellegzetességekkel a vagon hozza a lengyel kocsik formavilágát és nem lóg ki a szerelvényből, akár más gyártók hasonló típusú kocsijaival is nyugodtan össze lehet sorozni.

A személyes véleményem után pedig következzen pár kép, amik segítségével ti is megtekinthetitek a modellt:

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr3616760990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása