Újabb tehervagonok

2022.03.05. 18:00

Az előző bejegyzésben bemutatott új beszerzésen úgymond felbuzdulva, szintén hirtelen felindulásból, röviddel azután ismét egy újabb bevásárlásra adtam a fejemet. A börze fórumot böngészve jött szembe egy hirdetés, amiben különböző magyar vonatkozású modelleket is hirdettek. Az egyik modell felkeltette az érdeklődésemet, így írtam egy érdeklődő levelet. Pozitív válasz érkezett, a kiszemelt vagon mellett egy másik tekintetében is, amelyre mellékesen rákérdeztem, így ismét rövid egyeztetés után nyélbe ütöttük az üzletet és két új vagonnal bővült a flotta. Az egyik új beszerzés ismét egy olyan modell, ami néhány éve még mindenfelé elérhető volt, de annyira nem érdekelt, így kihagytam, az utóbbi időben viszont nem nagyon jött szembe hirdetés róla, én pedig egyre inkább úgy éreztem, hogy illene beszereznem egy példányt. A kínálkozó alkalomra így most lecsaptam, előzetes tervezések nélkül. A másik vagon szintén egy olyan típusú jármű, amilyenből már régóta szeretnék összeállítani egy rendes szerelvényt, de a magas árak miatt nem kezdtem neki. Viszont most úgy ítéltem meg, hogy talán itt az idő, így hozzácsaptam ezt a vagont is. A bevezetőt követően a vagonok adatai a szokásos formában:

  • 217 8222-6, Hkks, MÁV
  • 790 9240-2, Zakks, MÁV

Roco MÁV Hkks

A Roco gyár terméke ez a rövid, kéttengelyes kis hűtőkocsi, amely az utóbbi időben felértékelődött a szememben. A modell egy korábbi eresztés, a Playtime kategóriában került kiadásra. Ennek ellenére viszonylag részletes vagon, a két homlokfalon feljárólétrák is találhatóak, melyek külön elemként kerültek fel a járműtestre. A modell eredetije - az általam talált források alapján - bordázott oldalfallal rendelkezik, ami magyarázhatja, miért Playtime kategóriába sorolták. Összességében viszont az összhatás jó, szépen illik egy vegyes tolatós mellékvonali szerelvénybe. A festés minősége jó, bár az oldalajtók zsanérjai körül kibújik az alapszín. A felső sáv szélei élesek, kontúrosak, nem szőrös. A feliratozás minősége szintén szép, élesek és olvashatóak a szövegek. A vagon szépen gurul, a kerekek nem szorulnak, bár a tartós tesztelés még várat magára. Természetesen rendelkezik rövidkapcsoló kinematikával, ami a Roco esetében a korábbi modelleknél sem meglepő. Az alábbiakban találtok néhány képet a vagonról:

 

Piko MÁV Zakks

A jelen bejegyzésben bemutatott beszerzés másik eleme a Piko gyár által kiadott MÁV tartálykocsi modellje. Ez egy frissebb kiadás, talán épp, hogy eltűnt a boltok polcairól, így az új Piko által képviselt színvonalat hozza már. A festés ezen vagon esetében is szépen sikerült, a színek is jók, illik a többi MÁV-os teherkocsi mögé, nincs nagy eltérés. A feliratozás szintén minőségi munka, a feliratok élesek, kontúrosak, jól olvashatóak és részletesek. A modell szintén rendelkezik közelkapcsoló kinematikával, ami manapság már nem újdonság, viszont nekem még van öt darab a régi, NDK-s verzióból, ami még nem volt ezzel felszerelve. Ezeket már megpróbáltam felszerelni kinematikával, de egyelőre nem jártam még sikerrel. Emiatt is volt időszerű az új kiadásból beszerezni végre. A vagon szintén szépen gurul, a kerekek nem szorulnak, de a nagyobb tesztelés még az ő esetében is hátra van. Az alábbi galériában erről a vagonról is meg tudtok nézni néhány képet:

 

Összefoglalásképpen, ismét egy nem tervezett beszerzés, amit utólag is jó döntésnek tartok. Minőségi vagonokkal bővült a gyűjtemény, melyek sokrétűen felhasználhatóak lesznek a szerelvények összeállítása során. A héten sikerült egy újabb beszerzést megejteni, három hónapos várakozás után az előrendelt modellt végre átvehettem, remélhetőleg nem kell sokat várni, hogy róla is megszülessen a bejegyzés itt a blogon. Ha minden jól megy, utána a tavaly őszi, már többször emlegetett beszerzés is felkerül!

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr1917754320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása