Roco MÁV Es

2021.10.08. 16:30

Az elmúlt időszak nagy csöndjét felváltva tovább folytatom az új bejegyzések sorát és ezúttal is egy friss beszerzést ismertetek. Az előző bejegyzésben írtam róla, hogy egy bizonyos modellt keresve hirdetést is feladtam, amely végül nem érte el a célját, de a szerencse mellém állt és mégis sikerült beszerezni egyet a keresett modellből, szóval az eredmény tekintetében ugyanott vagyok. Ezen poszt viszont még mindig nem ezt a modellt mutatja be, ugyanis az egy picit nagyobb hangvételű dolog és több időt igényel a megírása. A most bemutatandó jármű egy tehervagon, amit szintén egyáltalán nem terveztem beszerezni, de a fórumon megláttam a hirdetést, és rövid állományegyeztetés után megállapítottam, hogy nem szerepel még a modelljeim között, így felkerestem az eladót, akivel hamar nyélbe is sikerült ütni az üzletet, lévén én voltam az első érdeklődő, és mint utólag megtudtam, négy modellezőtársat is sikerült megelőznöm.

Ez a vagon a Roco cég által kiadott MÁV kéttengelyes, nyitott, Es típusjelű gondola vagonjának H0-ás méretarányú modellje. Az érdekesség, hogy az utóbbi időben akárhányszor Roco MÁV Es kocsit hirdetett valaki, mindig az újabb kiadásúak egyikét, viszont ezen modell egy régebbi kiadás, még a világoskék-narancs dobozzal, és természetesen eltérő pályaszámmal. Először nem is igazán keltette fel a figyelmemet a hirdetés, már szinte elvetettem, hogy foglalkozzam vele, és csak miután összevetettem a vagon pályaszámát a gyűjteményemben már megtalálható vagonokéval, tudatosult bennem, hogy ez egy ritkább példány és jó lenne nem elszalasztani. Így az üzlet végül megköttetett, a vagon a gyűjteményembe került átállomásításra, így a szokásos formátumot követve az adatai:

  • 555 2925-3, Es, MÁV

Amilyen egyszerű vagonról van szó, annyira jól mutat egy hosszabb szerelvényben, amit először szintén nem ismertem fel egyből, így eleinte főleg a négytengelyes verziókat kerestem. A festés szép, a vagon színárnyalata szerintem jól el van találva, a feliratok szépek és élesek, részletesek. A vagon természetesen közelkapcsoló kinematikával rendelkezik, futástulajdonságai kiválóak, igazán jól passzol a többi társához a szerelvényben. 

Sokkal többet nem is terveztem írni, de az alábbi galériában néhány képet meg tudtok tekinteni róla:

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr716709156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása