Roco 64812

2020.05.05. 21:51

Ismét egy friss beszerzésről tudósítok, a bezártságnak köszönhetően most nem nagyon van más dolgom, így tudok időt szentelni pár új bejegyzésnek is. Sajnálatos módon a gyűjteményemtől távol ragadtam a karantén idejére, így az átalakításokkal nem tudok haladni, egyedül az új beszerzések azok, amik picit frissítik a modellvéráramomat.

A mostani újdonság is egy érdekes folyamat eredményeképpen került hozzám, mely folyamatban nagy szerepet játszott a szerencse is. Épp egy nagyobb kiadáson vagyok túl, amely az előző hétvégén volt esedékes, ami miatt picit bűntudatom is volt, hogy fordíthattam volna egy részét modellezésre is. Ez volt az egyik indíték. Ettől függetlenül az utóbbi napokban böngészgettem az internetet, főként a Heris-féle MÁV vagonok kapcsán. Ebay-en találtam pár hirdetést a híres második pályaszám variációjú modellről, de meglehetősen magas áron, amihez még hozzájött a szintén magas németországi postázási költség, így ezt elengedtem. (Ennek kapcsán felidéztem a két éve leadott ModellKit-es rendelésemet, amivel kapcsolatban azóta sincsen semmi fejlemény, de legalább arra jó, hogy azóta se merem más forrásból megvenni az adott modellt, mert akkor biztos befut ez a rendelés is.) A Heris terméktől rövid úton elértem a Roco-féle MÁV Y kocsik keresésére, első körben csak a kiadott verziók, pályaszám variációk feljegyzéséig jutottam, de ha már ott voltam, átnéztem a nagyobb hirdetőfelületeket is, hátha valahol szembejön egy eladó példány. Így is lett, pontosan egy darab szembe is jött, méghozzá az 1. osztályú 64811-es cikkszámú A kocsi modellje, egy olaszországi hirdetésben, nem kifejezetten kedvező áron. Így ez a vagon annak rendje és módja szerint ott is maradt. Talán pont ettől vezérelve, még vasárnap kiposztoltam az Index fórum börze topikjába egy hirdetést, amelyben megjelöltem a két másodosztályú Roco MÁV Y vagont, mint keresett portékát (a régóta szintén keresett Roco 42489 10°-os jobbos váltókkal egyetemben). A legérdekesebb az egész dologban, hogy nem volt kifejezett szándékom ismét pénzt költeni, legbelül úgy voltam vele, hogy valószínűleg ezeket a modelleket is ugyanúgy keresni fogom hosszú hónapokon, vagy akár éveken keresztül, mint a váltókat, eredménytelenül. Így az egész hirdetés feladás egy nehezen magyarázható folyamat eredménye lett. A dolog még érdekesebb része viszont most jön: nem telt el négy óra, és kaptam egy levelet, amiben pontosan az egyik általam keresett Roco személyvagont kínálták, szinte bolti új állapotban. Ami ezt érdekessé teszi, hogy a hirdető elmondása szerint már posztolta volna ugyanabba a topikba a portékáját, amikor meglátta az utolsó bejegyzések között az én hirdetésemet, amiben pont egy ilyen vagont keresek, így mielőtt meghirdette volna ezt a vagont is, írt nekem egy üzenetet. És milyen jól tette, egyből lecsaptam a lehetőségre, ugyanis az adott topikon egy másik modellezőtárs hónapok óta keres egy ugyanilyen modellt, az én bejegyzésem után 6 órával ő is feladott egy kereső hirdetést az adott típusú vagonra, ismételten, hátha szerencséje lesz. Hát, szegénynek nem lett, ellenben nekem.

Szóval, így jutottam hozzá nagyjából 10 évvel a megjelenése után egy Roco 64812 cikkszámú, másodosztályú MÁV Y gyorsvonati kocsi modelljéhez. A vagon pályaszáma:

  • 20-35 063-6, B, MÁV

Ezen beszerzést követően tehát már négy darab Roco gyártmányú MÁV gyorsvonati kocsim van: kettő a nemrégiben beszerzett és bemutatott Meridian szettből, egy darab hálókocsi és egy darab a most beszerzett másodosztályú vagon. A továbbiakban még legalább a második pályaszám variációt szeretném beszerezni a Rocotól, aztán meglátjuk. Voltak olyan terveim is, hogy a Sachsenmodelle/Tillig vagonokat lecserélendő vásárolok Roco vagonokat, így az előbbieket fel tudom használni átalakítási célokra, de egyre inkább húz afelé a szívem, hogy meghagyjam mindkét szerelvényt és egyéb donor vagonokat vegyek átépítéshez.

Néhány szóban az új beszerzésről. A vagon formáját tekintve jól visszaadja az eredetit, a jellegzetes kúpos tetőforma, a szintén jellegzetes homlokfal jól el van találva. A Sachsenmodelle/Tillig (amúgy rossz) példáját követve az oldalfal az ajtó és a homlokfal között a Roco termékén sincsen helyesen leképezve, nem nyúl le az oldalfal teljes hosszában (ami megegyezik a lengyel kocsikkal, ami alapján valószínűleg a szerszám is készült). A tetőszellőzők szintén nem egyeznek az eredetivel, az oldalfalon levő szellőző sem, sőt, még a pályaszám sincs jó helyen. Ezek olyan dolgok, amiket nem vesz észre az ember amikor a pályán látja szerelvénybe sorozva suhanni a vagonokat, viszont látja, amikor szemrevételezi a vagont. Viszont, ugyanígy látja ekkor a tamponozott ablakokat, melyek elég jól visszaadják az igazi lehúzhatós ablakok hangulatát, látja a külön alkatrészként felszerelhető kapaszkodókat, illetve a valósághoz közelebb álló fellépőket is. A forgóváz szintén nem tökéletes, de teszi a dolgát rendesen. A modell természetesen kapott belső berendezést is, mely sötétzöldre festett, jól visszaadva a műbőr üléseket. A homlokfali végzárlámpák világításra előkészítettek, nem csak festett imitációk, ez szintén pozitívum. A festést tekintve a modell színe jó, az oldalsáv vastagsága szintén megfelelő. A tető sötétszürkéje az oldalfal találkozásánál itt-ott girbe-gurba, ez picit elszomorító. A feliratok cserébe élesek, pontosak, jól olvashatóak, bár mint említettem, nem minden esetben vannak jól elhelyezve. A homlokfalra nem is nagyon jutott belőlük, az alvázszerelvények közül is csak módjával került megfestésre pár szerencsés kiválasztott. Sajnos a modell a 2000-es évek szerinti festést és feliratozást kapta, ezzel hivatalosan kilóg az én gyűjteményemből, de azért nem veszem ennyire szigorúan a dolgot.

Összességében meg vagyok elégedve a modellel, a magyar járműállomány meghatározó szereplőjével van dolgunk, ami az én esetemben mindenképpen pozitívan színezi a képet. A Sachsenmodelle-hez képest mindenképpen előrelépés, a Heris kocsival én azt mondanám, egy szinten van, talán picit alatta, de a gyűjtemény szerves része lesz ettől függetlenül is. Tíz év késéssel, de megérkezett a gyűjteményembe, ettől talán csak még jobban idézi a MÁV-ot.

Az alábbi képgalériában meg tudjátok tekinteni azt a néhány képet, melyeket a vagonról készítettem:

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr5815662474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása