Piko MÁV tartályok

2019.07.28. 21:53

Az volt a terv, hogy ismét időrendben töltöm fel a posztokat az újdonságok beérkezése, illetve az egyéb történések kronológiai sorrendjét tartva, de aztán végül megint oda jutottam, hogy gyorsan írok egy posztot arról, amit a leggyorsabban össze tudok rakni, hogy végre megint legyen új tartalom. Ez a mostani beszerzés egy teljesen váratlan dolog volt, egyáltalán nem volt tervben ilyesmi, de hát így alakult. Az Index börze topikot böngésztem, amikor megláttam a hirdetést, és végül úgy döntöttem, hogy nem rossz ajánlat ez, így elcsíptem.

Konkrétan három darab, régi, Piko alapú, MÁV festésű kéttengelyes tartálykocsi szerepelt az ajánlatban, meglehetősen jó áron. Nekem is van pár ilyen vagonom, csak nem MÁV festésben, régóta tervben van, hogy majd átfestegetem őket, de még nem jutottam oda.

Maga a vagonok átfestésének minősége meglehetősen magas színvonalat képvisel, a szín jól el van találva, nem is túl élénk és szerintem nem is túl sötét, nagyjából a pont jó kategória. Apróságok, mint a fékkar a fékálláson sárga színre van festve, ez picit feldobja a vagont. Kivitelt tekintve kettő darab fékállásos, és egy fékbódés vagon került a gyűjteménybe, mind különböző pályaszámmal, melyek a következők:

  • 724 2105-9, MÁV, Zekk,
  • 724 2112-5, MÁV, Zekk,
  • 724 2109-1, MÁV, Zekk

Amit külön kiemelnék, az a feliratozás minősége, melyet a kiváló jelzővel jellemeznék. Tamponozott feliratok, kiváló minőségben és meglehetősen részletgazdag módon. Amit talán hiányolok, az a homlokfalakról a pályaszámok feliratai, de nem vagyok teljesen biztos benne, hogy az adott időszakban, amit a vagon modellez, ezek ott voltak-e, így el tudok tekinteni ettől a hiányosságtól. Ettől függetlenül engem meglepett a minőség, szinte mindenhol tűéles, pontos feliratok találhatóak a vagonon.

Megemlítenék két negatívabb dolgot is viszont, bár ezek nem az átalakításból eredeztethetőek. Az alapmodellül szolgáló régi Piko vagonok egyik sajátossága a régi, nagy karimás fémkerekek, melyeket le fogok cserélni minőségi fémkerekekre, amelyek 2,1-es sínkorona magasságtól sem ijednek meg. A második negatívum, hogy ezeknek a régi vagonoknak nincs Kurzkupplung kinematikájuk, így a kapcsoló se cserélhető. Ezt a Roco féle 140 mm-nél rövidebb vagonokra való, külön felszerelhető KK kinematika beműtésével tervezem orvosolni.

Összességében meg vagyok elégedve a vagonokkal éppúgy, mint a beszerzéssel, jó döntés volt rábólintani. Egyébként ennél az ámokfutásomnál három különböző ajánlatot vittem el a börze fórumról, szóval kicsit megszaladt a ló, de legalább lesz miről írni a blogon. Addig is, az alábbi galériában tudjátok megnézni a tartálykocsikról készített képeimet:

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr8414942872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása