V63

2015.06.30. 15:51

Mint korábban említettem, nagyjából egy éve, 2014. májusában ejtettem meg az első beszerzésemet, amelyet az első munkahelyemen szerzett fizetéseimből fedeztem. A beszerzés tárgyát az ACME MÁV V63-as modellje képezte. A MÁV festésű, légkondicionáló és START felirat mentes, 138-as pályaszámú, Kandó Kálmán nevével fémjelzett példányt vásároltam meg. Gyönyörű modell, alig lehet róla nem pozitív dolgot mondani, csak a nagyon kötekedős emberek tudják kifogásolni egy-egy részletét. Én egy dolgot tudok megemlíteni, ha a kontra érveket nézzük, és ez az, hogy egyszerűen annyira aprólékos a kidolgozottság, hogy minden egyes művelet során nagyon figyelni kell arra, hogy nehogy letörjön valamelyik kiegészítő. Minden apró fellépő, csatlakozóimitáció, vezeték olyan filigrán részlete a modellnek, hogy óvatlan pillanatban észre se veszi az ember, ha leválik a kaszniról. De ezt szerintem mindenki érzi, hogy mennyire kell negatív tulajdonságnak venni (egyáltalán). A kürtöket védő rács, illetve a gép oldalán található lamellák is áttörtek, nagyon jól néznek ki bárhonnan nézve. Emellett az oldalakon megtalálható a Kandó Kálmán névtábla, szintén nagyot dob a megjelenésen. Néhányan kifogásolják a vezetőfülke berendezéseit, hogy nem felelnek meg teljesen a valóságnak, de szerintem ez is egy olyan részlet, amivel könnyű megbarátkozni, főleg, hogy sokan nem is tudjuk, hogy pontosan hogy néz ki a Gigant vezérállása. A részletes kidolgozás mellett a modell nagyon jól adja vissza az eredeti gépet megjelenésében, tökéletes példány, hibátlan forma. Sehol, semelyik részletet nézve nem jut az ember eszébe, hogy "ez egy picit csálé", "annak egy picit arrébb kellene lennie", "ennek a dőlésszöge nem megfelelő", bárhogy vizsgáljuk, nem tudunk belekötni, pedig a Gigant formája nem az a kifejezett egyszerű téglatest. A festés, feliratozás minősége szintén profi, részletes és éles minden felirat, a használt színek is hibátlanok, nincs túl sötét vagy túl világos árnyalat. 

imag0268p.png

Teljesítmény szempontjából szintén kifogásolhatatlan a modell, nagyon szép lassúmenetet produkál, áramszedése is biztos, nem villog, nem rángat. Működés közben a motor hangosnak egyáltalán nem nevezhető, viszont a GeoLine R3-as ívein picit daráló hangot ad a túl szűk ívek miatt. A világítás nagyon szép fényes fehér színű fényekkel operál előremenetben, egy picit talán túl erős is, de ha az embernek DigiTools dekódere van, az 5-ös funkcióval könnyedén a felére veheti a fényerősséget, és úgy már nem vakulnak meg a modellemberek sem. :)

A kinematikájával viszont nem vagyok teljesen megelégedve, picit rugalmatlannak ítélem, illetve sok modellel a Roco Kurzkupplungját sem szereti, az ívből egyenesbe állás során az ütközők kiemelik a vagont a pályáról, ezáltal siklást előidézve.

A dekóder behelyezése viszont elég macerás művelet, a kaszni leemelése is sok bűvészkedést igényel, viszont a dekóder helye a panel alatt van, így a panelt meg kell emelni, illetve le kell szerelni, hogy el lehessen helyezni benne a dekódert.

Összegezve a dolgokat: egy gyönyörű modellről van szó, amely bármelyik gyűjteménynek ékes darabja lesz. Kidolgozás, megjelenés, és működés szempontjából is 5* jár érte, néhány apróságot lehet csak említeni negatív hangvétellel, de ezekről hamar elfeledkezik az ember.

Két videót is készítettem, amelyeken a legújabb beszerzéseimet is láthatjátok, amelyekről lesz később poszt is:

Ui.: Sajnos a képek nem valami jó minőségűek, de jelenleg ezzel kell dolgozzak.

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr177585744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása