Egy kis összevetés III.

2011.05.22. 21:36

Rövid kis post-sorozatom következő, és egyben utolsó része következik, melyben a nemrégen, újonnan kiadott MÁV Y típusú hálókocsik kerülnek terítékre (Roco modell, Tillig modell). Ezek a modellek mindkét gyártó esetében új modellek, mindkettő új konstrukció. Ez a Roco esetében nem igen feltűnő a szintén újonnan, nemrégen kiadott Y típusú 1., illetve 2. osztályú vagonjai miatt, ugyanis azok is ugyanilyen új konstrukciók, tehát a Roco modell esetében ugyanazt a szintet kapjuk, mint az előbb említett ülőhelyes vagonok esetében. Viszont a Tilligtől az előző postokban említett első-, illetve másodosztályú vagonoktól nagy mértékben eltérő modellt kapunk. Következzen az összehasonlítás, az előző postokban is alkalmazott struktúra szerint:

Roco előny:
- az ablakok kialakítása, az ablakkeretek imitációi az igazinak megfelelőek;
- a forgóvázmaszk kialakítása az eredetihez nagyon hasonló;
- a tető kialakítása az eredetinek megfelelő;
- külön felszerelhető kapaszkodók, illetve fellépők;
- festés, feliratozás minősége magas, és a valósnak megfelelő;
- a homlokfal-oldalfal találkozása a valóságnak megfelelő, szögletes;

Roco hátrány:
- a tetőszerelvények kialakítása a valóstól (kismértékben) eltér;
- az alvázszerelvények kialakítása a valóstól eltér;

Tillig előny:
- a forgóvázmaszk kialakítása az eredetihez nagyon hasonló;
- a tető kialakítása az eredetinek megfelelő;
- külön felszerelhető kapaszkodók;
- festés feliratozás minősége magas, és a valósnak megfelelő;

Tillig hátrány:
- a tetőszerelvények kialakítása a valóstól (kismértékben) eltér;
- az alvázszerelvények kialakítása a valóstól (kismértékben) eltér;
- a homlokfal-oldalfal találkozása a valóstól eltérő, lekerekített;
- az ablakok, illetve ablakkeretek kialakítása egyszerűsített;

Mint láthatjuk, ebből a összehasonlításból is az derül ki, hogy a Roco termékei jobban megfelelnek a valóságnak, úgy néz ki, ott jobban odafigyeltek a gyártásra, mint a Tillig gyárban. Viszont amellett nem mehetünk el szó nélkül, hogy a Tillig is fejlődött. Hosszú idő után végre a valóságnak megfelelő méretű oldalsávot festettek a modellre, ami a legszembetűnőbb hibát eltüntette a termékükről. A korábban az oldalfalba süllyesztett kapaszkodó lecserélése a síkból kiálló, külön alkatrészként felszerelendő kapaszkodóra szintén sokat emel a modell összképén, így az egyszerűsített ablakkeretek, illetve az eltérő homlokfal-oldalfal kialakítás kevésbé észrevehető hibái már egész keveset rontanak a modell megjelenésén.

Remélem, rövidke összehasonlítás szösszeneteim segítenek valakinek a döntésben. Az én esetemben a döntés még ha meg is születne, nem lennék vele sokkal előrébb, most laptopra gyűlik a pénz, úgyhogy szegény modelljárgányaim nem köszöntenek mostanában új tagot maguk között. Bár szerintem már annak örülnének, ha legalább megfuttatnám őket egy kicsit.. A minap összedobtam két szerelvényt, egy V43-as ingajáratot, illetve egy szergejes tehervonatot, nézegetni. Szép látvány mind a kettő, úgyhogy egyre erősebben érzem, hogy kéne egy vitrint beszereznem, ahol legalább összeállított szerelvényekként állhatnának, én pedig gyönyörködhetnék bennük.. Na de ez a jövő zenéje, hála égnek tervekkel nem állok rosszul.. Most már igazán jöhet egy kis dolgozgatás is..

Ha minden igaz, még egy vágányzáró sorompó is készülődik valahol errefelé... na de erről cssss...:o)

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr702924723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása