OMV 9

2009.02.22. 19:58

2008. 10. 11-én vásároltam egy Liliput OMV diesel tolatómozdonyt, melyről itt is említést tettem. Szintén megemlítettem, hogy ez a modell a Märklin féle 3sínes rendszerhez volt készítve, mivel volt egy harmadik, középső sínje is. Viszont a kerekek szigeteltek voltak, így nem kellett külön rendelgetnem Németországból új alkatrészt ahhoz, hogy kétsínes üzemben használjam. Elég volt csak átkötögetni néhány kábelt, pedig nem gondoltam volna. Mivel ugye már kb. 4 hónapja megvan, és nem ment ezelőtt még semennyit, ezért már kezdtem feladni a reményt, és úgyvoltam vele, hogy inkább eladom. Sokáig nézegettem csak, tanakodtam rajta, hogy vajon mit kéne vele csinálni. Írtam levelet Vikának, Csíkosnak is, és az ő segítségükkel végre sikerült megcsinálnom. Miután meggyőződtem arról, hogy a kerék megfelelő, elszántam magam, és átforrasztgattam a kábeleket. Eredetileg a bal sín áramfelvevő kábelét a jobb helyére, a jobbét pedig a baléra kötötték. Átforrasztgattam őket, de ugyanúgy nem ment. Na, mondom, utolsó próba, ha nem megy, végeztem vele. A motor kábeleit átforrasztottam a NYÁK-on oda, ahova az áramszedés kábelei mennek. Gondoltam, így a világítás kilőve, de sebaj, legalább menni fog, talán. Volt még egy olyan lehetőség is, hogy a motor kivezetéseire kötöm az áramszedő kábeleket, így a NYÁK-ot kiejtve az áramkörből, és ezzel eggyütt a zavarszűrőt is, de aztán ezt elvetettem. Összekötöttem, újra próba. Láss csodát, működött. Nemcsak, hogy előre is meg hátra is ment, még világított is. Pedig én még azt sem tudtam elképzelni, hogy hogyan működik a világítás benne, olyan érdekes megoldás (számomra). Viszont, ha a gyárilag hozzá adott LokPilot 2-es dekódert bennehagyom, akkor nem világít. Na, mondom, sebaj, előbb már próbáltam, a szili ment dekóderrel is, fogtam, szili vakdugóját a dieselbe, dekóder a szilibe. A diesel ugyanúgy működött, a szili viszont a dekódernek köszönhetően sokat javult. A világítás folyamatos, nem villog, és kis gáznál is működik, nem úgy mint eddig. És a futása is jobb lett. Szóval minden megoldódott, örülök neki! Mégegyszer köszönet érte Vikának és Csíkosnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr48959135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása