Egy kis összevetés II.

2011.04.01. 19:32

Folytatom az előző postban elkezdett vagonösszehasonlítást.

Az előző, másodosztályú vagonokat összehasonlító írásomból kimaradt a konklúzió: lényegében a Roco vagonja felel meg jobban a valósnak, nekem mégis a Tillig kocsija valahogyan jobban adja vissza az eredeti vagont, mint a Roco (szubjektív vélemény). Azt még hozzátenném, hogy a Roco modellen az ablakkereteknél levő keskeny sáv sokkal inkább szembetűnő, mint annak a hiánya a Tilligen. De lehet, hogy csak megszokás kérdése, mindenesetre én a Tillig mellett maradok, annak ellenére, hogy a tények alapján a Roco modell jobban megfelel a valóságnak.

Következő két alany a Roco cég 64811 cikkszámú terméke, mely a 19-30 012 pályaszámot viseli, illetve az egykori Sachsenmodelle cég 74533 cikkszámú terméke, mely a 19-80 006 pályaszámot viseli.

Roco előny: 
-az ablakok esetében ugyanazt elmondhatjuk, mint a másodosztályú modellnél, a kialakítás jó, az ablakok száma helyes, a festés élethű;
-a kapaszkodó itt is különálló kiegészítő, a fellépő szintén;
-a vagon oldalán levő fehér sáv szintén helyes;
-a festés, feliratozás minősége igen jó;

Roco hátrány:
-a forgóváz szintén eltér a valóstól;
-a kocsi homlokfal-oldalfal találkozása szintén eltér a valóstól, mint a másodosztályúnál;
-az alvázszerelvényeknél is vannak eltérések (szubjektív vélemény);
-a tető kialakítása eltér a valóstól (szubjektív vélemény);

Sachsenmodelle előny:
-a festés, feliratozás minősége igen jó, a feliratok szépek, élesek, jól olvashatók;-
-a homlokfal-oldalfal találkozás kialakítása a valósnak megfelelő;
-az ablakok jól visszaadják az eredetit;

Sachsenmodelle hátrány:
-az oldalfalon végigfutó jellegzetes fehér sáv túl vastag, rontja az összképet;
-az oldalfalon bemélyítve vannak a kapaszkodókl;
-a forgóváz, fellépők, és a tető kialakítása eltér a valóstól;
-az alvázszerelvényeknél is vannak eltérések;

Ezt az összehasonlítást elolvasva szintén megállapíthatjuk, hogy a Roco cég terméke jobban megfelel az eredetinek, mint a Sachsenmodelle/Tillig cég terméke. Ugyanakkor az én véleményem az, hogy az utóbbi kocsi is jól visszaadja az Y kocsik jellegzetességét, mind a terepasztalon, mind a vitrinben.

Megmondom őszintén, én jobban szeretem a Tillig modelleket, mint a Roco-t, nem tudom, mi az oka, gondolom megszokás, de végülis lényegtelen. Láttam már jópár Tillig modell átalakítást, és a végeredmény igen jól néz ki, én is tervezek ilyeneket. Nem olyan nagy munkával össze lehet hozni egy nagyon jó modellt a Tilligből, és még az az érzet is meglehet utána az emberben, hogy "Igen, ezt én csináltam!". Nekem ez igen is számít. Aki viszont megvásárolja, majd beteszi a vitrinbe, és tüzetesen szemléli a modelleit, jobban jár a Roco-val, azon kevesebb hibát talál.

Következő postomban a hálóvagonok összehasonlítását fogom megírni.

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr682791913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása