Mostanában

2012.01.24. 16:04

Iszonyatosan régen volt már új poszt a blogon, a konkrét adattal most szembesültem csak. Majdnem kerek 5 hónapja semmit se írtam ide. Szomorú tény, de most volt az első szemeszterem az egyetemen, és hát adott elég elfoglaltságot év közben, így a blogra egyáltalán nem is gondoltam ezalatt az idő alatt. De legalább jól sikerült a félév, remélem tudom majd tartani a lépést az egyetemmel a későbbiekben is, én legalábbis ezen leszek mindenképp. 
Na de most megtöröm a csendet, írok valami modelltémabeli dolgot is. Elkezdtem a modulterepasztal építését még korábban -te jó ég, már az is évekkel ezelőtt volt-, és meg kell mondjam, nem haladtam vele eddig valami sokat. Most megjött az ihlet, szabadidőm is volt, így kicsit sikerült haladnom a projekttel. Négy modult raktam össze korábban, ezek szerkezetileg teljesen készen vannak. Ebből a négy modulból mára már kettőn vágányok vannak, a harmadikon még csak a parafa.

Az két modul a váltókörzetes, 75 centis modul illetve az ez után következő, 1 méteres elem, amelyeken a vágányok már méretre vannak vágva, a leragasztásra várnak. Minden egyes vágánydarabra forrasztottam betáp vezetéket, így ha a későbbiekben a papucsok felmondják a szolgálatot, akkor sem vagyok bajban. A váltóknál kifúrtam a helyet a váltómozgató acélszálnak is, bár kipróbálni még nem sikerült. Viszont a vágányok rögzítése még várat magára, ugyanis nem tudom, hogy a forrasztásokban mennyire bízhatok meg, így még gondolkodom, hogy mit tegyek. Viszont a próbák eredményei alapján jól dolgoztam, szóval a rögzítés ellen nem szól sok minden. A többi modulon a vágányrögzítés végképp nem kérdés, ugyanis ott a fix egyenesek rögzítése nem nagy feladat, nem kell annyit igazgatni, mint a flexi vágányoknál. Viszont már ezekkel is úgy néz ki, hogy megbirkóztam.

A következő lépés -természetesen a vágányok lerögzítése után-, a kavicságyazat elkészítése, illetve a terep kialakítása. Az állomás egyik oldalán csupán egy puszta van, ehhez nem szükséges a terep teljes felmérése, szemre is el lehet készíteni. Persze a jellegzetes tárgyak, mint a fák, póznák, szobrok a megfelelő helyre, a megfelelő környezetben kerülnek fel majd az asztalra. Az állomás ezen a felén található egy földút is, ezt kifejezetten várom már, hogy elkészíthessem. Talán a terep építése a legélvezetesebb része az egésznek, amikor életet viszel az asztalba. Van még egy Krisztus szobor az állomás elejénél, ez is mindenképp felkerül az asztalra, talán még pár kirándulót is kerítek mellé.

Mostanra nagyjából ennyi jutott eszembe, amit le akartam írni. Képekkel majd igyekszem szolgálni, egyelőre nem készítettem egyet sem, de nem késtem még el vele.:)

 

Szóval azért, aki olvassa nagy ritkán ezt a blogot, tapasztalhatja, hogy nem vesznek el a projektek nálam, csak van, hogy nem érek rá, így nem tudok foglalkozni, de nincs elfelejtve semmi. A múlthéten a Bobómat folytattam egy kicsit, bár sokat nem haladtam, de majd egyszer eljön az idő, amikor kész lesz az is.:)

 

Mellesleg, ahogy most észrevettem, törölték a honlapomat, mivel az fw.hu tárhelyszolgáltató is fizetőssé vált, csak úgy mint a korábbi extra.hu. Nem tudom, mikor lesz újra honlapom, de sok ingyenes tárhelyet nem ismerek, meg hát nincs is sok értelme fenntartani, nem valami sűrűn frissítettem azt sem. De azért vicces olvasni, hogy továbbra is ingyenes maradt az fw.hu, csak éppen fizetni kell érte. Hát fizessen akinek hat anyja van...

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr93744474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.02.01. 14:02:11

Ne aggódj, van blog, ahol egy éves (2011 újévi) az utolsó poszt. Ez az "ingyenes, csak fizetni kell érte" duma meg egyszerűen vicc.

modellfan 2012.02.01. 14:58:49

@SomyTomy: Igazából van ingyenes tárhelyük is, de a feltételek miatt(20 mega tárhely és napi max 30 látogató), nem hinném, hogy egyáltalán szóra lenne érdemes.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.02.01. 20:09:00

@modellfan: Az a napi max 30 látogató az milyen? "Ön a mai 31. látogató, kérjük jöjjön vissza holnap"? vagy "Az ön oldalát ma 31-en látogatták, kérjük fizessen 5 forinot"? :D
süti beállítások módosítása