Bzmot

2016.06.13. 20:28


2-3 évvel ezelőtt megjelent az Index modellezős fórumokon egy modellező kolléga, aki egy elképesztően ígéretes Bzmot modellel nyűgözte le a közönséget. A modell maximálisan szegecsszámláló hozzáállással készült, tökéletes arányokkal rendelkezett, minden a helyén volt, arányos és hibátlan. Mindenki elismerő szavakkal illette az alkotót, és természetesen egyből megjelentek a "Készítesz másnak is?" jellegű kérdések. A válasz igenlő volt, de az akkor bemutatott példány még csak az elsők egyike volt, így hát várnia kellett annak, aki szeretett volna egyet birtokolni eme remek modellből. 

dsc02770.jpg

Aztán évekkel később meg-megjelentek képek a korábban látott minőségű Bzmot modellekről, más-más tulajdonosoktól. Már az első képek alapján is teljesen magával ragadott engem is, és nagyon szerettem volna egyet, viszont akkor még elérhetetlen távolságban volt tőlem a puszta gondolat is, hogy megrendeljek egyet. Viszont az évek teltek, egyre több példányról láttam képeket, és az élet úgy hozta, hogy már megengedhettem magamnak, hogy megpróbáljak egyet beszerezni. Felvettem a kapcsolatot a készítővel, aki egy nagyon kedves úriember, egyből elküldte az alapinformációkat a modellről, viszont egyből hozzá is tette, hogy hosszú várólista van a rendeléseket tekintve, így várnom fog kelleni. Így hát leadtam a rendelésemet, egy '90-es évekbeli, de már remotorizált változat mellett tettem le a voksomat. Mindenképpen MÁV feliratozást szerettem volna, így a felkínált lehetőségek közül a 364-es pályaszámút választottam. Ezekután következett a várakozás, ami meglehetősen hosszúra nyúlt. Vártam és vártam, időközben egyeztettem a készítővel bizonyos részleteket, melyekben kérdések merültek fel, majd tovább vártam. Végül másfél év várakozás után, idén januárban érkezett a hír, hogy elkészült a modell. Megbeszéltük a találkozót, majd egy kis beszélgetés keretében átadásra került a remekmű. Remekmű, ugyanis nagyon minőségi a modell, és ezt már nem csak a képek alapján mondhatom.

Elsőkörben leszögezendő, hogy a modell teljes mértékben saját kézzel készült, ha jól tudom, a motor és a kerekek képeznek ez alól kivételt, a többi mind saját gyártás. A teljes hajtásrendszer, az áttételek, az alváz, az öntvény, a felépítmény, a belső berendezés. Igen, belső berendezés, ugyanis ilyen is található a modellben, méghozzá a lehetőségekhez képest a legmagasabb szinten. Opció volt, de éltem vele, így Digitools hangdekódert tetettem a járműbe, mely eredeti Bzmot hanggal rendelkezik. Ez volt az első hangos modellem, viszont annyira megtetszett, hogy hatására elindultam a lejtőn, és már azóta van egy újabb hangos modellem, és tervben van egy következő, nagyobb csomag hangdekóder vásárlása a többi gépbe is. :)
Visszatérve magára a poszt alanyára, maximális részletességel lett lemérve és megtervezve minden apró alkatrész, mely az eredetin megtalálható. Minden a helyén van, tökéletesen méretarányos, a jármű iszonyatosan jól visszaadja az eredeti gépet. Az egyes kapaszkodók a homlokfalon, a szélvédők között, a pályakotrón, az ütköző alatt, minden aprólékosan kidolgozva és elhelyezve. Az alváz részletessége szintén elképesztő, az egyedi hajtásnak köszönhetően nem kellett kompromisszumot kötni, minden a (modellezett, remotorizált példánynak) megfelelő helyen található. Ha tudnám, hogy mi pontosan micsoda, leírnám, de így hozzá nem értőként csak alvázszerelvényeknek hívom őket, ezáltal elkerülve a komolyabb leégést. A forgóvázmaszkok szintén a lehető legrészletesebben kidolgozva, tökéletesen visszaadják az eredeti járművet. Az alábbi kép segítségével erről meggyőződhettek magatok is:

dsc02762.jpg

 A beillesztett képen megfigyelhető a részletesség a felépítményen is. Megtalálhatóak a menetrendtartó pöckök, a szellőzőrács az oldalfalon, a besüllyesztett kapaszkodók az ajtó mellett, illetve a fogantyúk az ajtó síkjába mélyülve. Az esővíz elvezető csatornák is a helyükön vannak, mind az oldal, mind a homlokfalon. Az ablakok is megfelelő méretűek, ránézésre is tökéletesen arányosnak hatnak, és a készítőt ismerve ténylegesen azok is. A tető is részletesen kidolgozott, szellőzők, tetőablakok, kémény, bordázat, minden megtalálható rajta. Viszont nem csak a részletesség az egyetlen, amire maximálisan odafigyelt a készítő. A járműszekrény geometriája is tökéletesen képezi az eredetit, a homlokfal kialakítása az eredetit a lehető legjobban leképezi.

Mint korábban említettem, a belső berendezés is kidolgozásra került, és szintén az egyedi hajtásrendszernek köszönhetően a lehető legideálisabban került elhelyezésre a motor, így a belső berendezésnek is jutott hely. A jellegzetes ülések formái az ablakokon egyértelműen átlátszanak, egyből felidéződnek a régi Bz-s utazások emlékei, amik során ezeken a meglehetősen kemény, és nyáron nem túl ideális üléseken zötyögtünk a vicinálisokon. :)

És még mindig van egy dolog, amiről nem esett szó, de a maximális részletesség erre is jellemző. Ez pedig nem más, mint a feliratozás. Minden apró felirat a helyén, tűéles, olvasható. A feliratok színe, mérete és elhelyezése szintén kifogástalan, minden a megfelelő módon került leképzésre. A remotorizáció utáni EUROFIMA felirat sem hiányzik a gépről, a revíziós dátum és a nyíregyházi telephely neve sem. A piktogramok az ajtók mellett, illetve az ajtókon, az alvázszerelvényeken a feliratok, a csapok színre festése, olyan apró részletek, amik elképesztő módon megdobják egy modell színvonalát, ugyanezt tapasztalhatjuk az ACME vagonjai esetében is például, vagy akár a (régi, minőségi) Roco féle dán NoHAB-on. (Egy kis kitérő, annak idején még elég jó áron, akciósan jutottam hozzá egy Roco féle dán NoHAB-hoz, mellyel kapcsolatos eredeti terveim a kaszni MÁV-osra cserélése után történő eladása vagy átalakítása voltak, viszont amikor kézbevettem a dán modellt, olyannyira részletes volt a feliratozása, és annyira szép a kidolgozása, hogy azóta se adtam el, hanem félretéve várja sorsa jobbra fordulását. Sajnos manapság már a Roco nem jelent egyet az ilyen minőséggel.)

Na és akkor a külsőségek után nézzük a belsőt.
Az egyedi hajtás meglehetősen jól teljesít, persze természetesen ez függ attól, hogy mihez viszonyítjuk. Egy gyári Fuggerth hajtáshoz képest jobb, viszont egy minőségi Roco hajtáshoz képest azért vannak elmaradásai. A legelső, és talán legfeltűnőbb / legzavaróbb probléma vele, hogy meglehetősen hangos a motor. Nálam ez mondjuk nem annyira zavaró a hangdekódernek köszönhetően, viszont ha a hangot kikapcsolom, bizony nem a legcsendesebb járgány a pályán. További probléma vele, hogy az általam szőnyegterepasztalozáshoz használt Roco GeoLine pálya váltóin meg-megakad bizonyos irányokból, ilyenkor egy kis segítség kell neki a továbbhaladáshoz. Más pályán egyelőre nem próbáltam, Roco 2.1-es vágányzaton még kipróbálom majd a terveim szerint, egyelőre nem került rá sor. Ez sem egetrengető probléma, de picit azért zavaró. Ezt leszámítva viszont a modell futása egyenletes, szépen gyorsul/lassul, bár ez a dekóder beállításainak is köszönhető.

A jármű számos extra funkcióval fel lett szerelve, ezek: hangdekóder, számos extra hanggal, emellett tolatófény tolatófunkcióval, vezetőfülke világítás, utastér világítás, világítás tiltása oldalanként, fénytompítás. Az utastér világítása elég erős, ez picit kevésbé élethű, de ez csak apróság, talán még állítható is lenne, ha jobban utánanéznék a dekóder CV beállításainak. A ledek fel-/lekapcsolódása nagyon élethű, folyamatos elhalványulódással, nagyon jól néz ki. A hangdekóderben található ajtónyitás/csukás hang, többféle kürtök, állomási bemondó felvételek, melyek segítségével még élethűbbé tehető a játék.
Ezek mellett a jármű még számos további, külön felszerelhető kiegészítővel rendelkezik, melyeket nem szereltem fel a sok dobozba ki-be pakolás miatti sérülésveszély elkerülése miatt.

Összegzésként a modell elképesztően részletes, és iszonyatosan jól visszaadja az eredetit, főleg a beépített hangdekóder segítségével. Emelett futásteljesítménye is megfelelő, apróbb problémáktól eltekintve gond nélkül használható. Bármelyik gyűjtemény ékes példánya lehet. 
A készítővel való beszélgetés során szóba került a mellékkocsik kérdése, melyek tervben vannak, viszont nem a közeljövőben várható érkezésük. Mindenesetre, ha kijönnek, én várni fogok rájuk. :)

A modell pályaszáma:

  • Bzmot 364, MÁV

Az alábbi galériában találhattok még képeket a járműről, ha később igény mutatkozik rá, készíthetek videót is róla:

Szerző: modellfan

3 komment

Címkék: beszerzes

ACME MÁV CAF étkező

2016.06.12. 10:31

Rólam tudni kell, hogy nagy kedvenceim a különleges vasúti személykocsik. Étkezőkocsik, hálókocsik, poggyászkocsik, és így tovább. Mindegyik különleges, eltér a sima vagonoktól, és valamiért nekem nagyon tetszenek. Talán közülük is a leginkább az étkezőkocsikat csípem, nem tudom megmagyarázni, miért, de így van. Egyik első saját beszerzésem volt annak idején a MÁV WRm 24,5 méteres vagonjának egzakt hosszúságú, Sachsenmodelle által készített modellje. Lenyűgözött a hossza, a sok ablak, melyek elrendezése oldalanként eltér, egyszerűen imádtam, és azóta is nagy becsben tartom a gyűjteményemben. Évekkel korábban még szüleim jóvoltából került a gyűjteményembe egy Fuggeth WRy típusú büfékocsi, úgymond a nagy WRm kistestvére, a belföldi forgalomban használatos, Utasellátós vagon. Élőben nem is találkoztam még büfévagonnal, egyedül talán a Vasúttörténeti Parkban láttam egyet, de a gyűjteményből nem hiányozhat. 

Aztán tavaly nyáron hozzám került 4 ACME CAF vagon, egy poggyász, egy fekvőhelyes, egy első- és egy másodosztályú fülkés vagon. A poggyászvagon szintén nagy kedvenc lett, gyönyörű kidolgozása csak hab a tortán. Viszont a CAF kocsik között is van étkező, amit nekem nem sikerült még beszereznem, és úgy éreztem, ez a nagy űr nem maradhat kitöltetlenül. Ennek megfelelően elkezdtem nézelődni az interneten, és szomorúan tapasztaltam, hogy a boltok polcairól elfogyott már a nem START feliratozású étkezőkocsi. Viszont a google segítségemre sietett, és kiadott egy találatot egy magyar webshopról, ahol még volt pontosan egy darab, hibátlan, bolti állapotú, MÁV feliratozású példány. Sajnos az ára meglehetősen magas volt (bár nem több, mint bármelyik boltban volt anno), így az elején gondolkodtam egy kicsit, de nem kockáztathattam meg, hogy elvigyék előlem, így rábólintottam, és elhoztam. A vagon hozza az ACME minőséget, gyönyörű, részletes kidolgozás, részletes, tűéles feliratozással, hibátlan futási tulajdonságokkal. Szinte kedve szottyan az embernek beülni a vagonba és rendelni valamit a menüről, olyan részletes a belső berendezés is. Egyszerűen gyönyörű a modell, nem véletlenül volt ez a legdrágább személyvagon, amit eddig vásároltam. Eurocity szerelvényem ezennel 5 CAF kocsira bővült, szép hosszúságú szerelvényt alkotva. Nagyon gondolkozom még a CAF hálóvagon megvásárlásán, de még nem jutottam oda, hogy elhozzam, pedig szintén nagyon tetszik, úgyhogy lehet, hogy nemsokára újabb CAF-os posztot olvashattok. 

Pályaszáma:

  • 88-91 100-3, WRmz, étkezőkocsi, MÁV

Néhány képet is hoztam a járműről, melyeket az alábbi galériában tekinthettek meg:

Fuggerth MÁV BDh

2016.05.16. 12:07

Idén márciusban sikerült beszereznem egy poggyászteres Fuggerth vagont, amelyet már nagyon régóta kerestem. Sajnos a boltok polcairól már jó ideje kikoptak a Fuggerth dolgok, és csak elvétve lehet beléjük futni (bár mintha mostanában ez kezdene megváltozni?). Ezért az index börze fórumán feladtam egy hirdetést a BDh kocsi után, és rövid időn belül érkezett is egy ajánlat. A többi hirdetőhöz viszonyítva majdhogynem féláron, hibátlan, bolti állapotú példányt kínált egy úriember, így sokat nem is kellett gondolkodnom a dolgon, megvásároltam. Mivel decemberben beszereztem 50 darab fémkerékpárt, illetve januárban vásároltam szintén 50 darab Roco kurzkupplungot, megérkezése után egyből felszereltem ezen dolgokkal. Ezenfelül egy korábbi beszerzésem kapcsán hozzámjutott egy Vulcanmodell BDh vagonba való belső berendezés is, így a vagon feljavítása teljes körűen elvégezhetővé vált, bár a belsőt még nem állítottam össze. Nemsokára viszont arra is szorítok időt, és utána képekkel kiegészítem ezt a posztot. Ezen beszerzésemmel a balatonparti sebesvonat szerelvénye lassan összeáll.

Pályaszáma:

  • 81-27 001-2, BDh, poggyászteres MÁV

Néhány képet is hoztam a járműről, melyeket az alábbi galériában tudtok megtekinteni:

M41 2104

2016.05.16. 12:05

A közelmúltban sikerült tovább folytatnom a Roco alapú Fuggerth Csörgő átépítését. Korábban a külső átalakításával dolgoztam, mely tavaly nyáron megkapta festését is, ami egészen jól sikerült. Hiányoznak róla még a feliratok, amik már megvannak, de még nem kerültek fel a gépre. A téli hónapokban az elektronika átépítésével foglalkoztam. Vásároltam a Digitoolstól M41 feljavító panelt, amely egy saját fejlesztésű alappanelt, szintén saját fejlesztésű világításpaneleket, és Posch-modell-féle vezetőfülke berendezést tartalmaz. Nagyon minőségi termék, mindenkinek csak ajánlani tudom, ezen a linken érhetitek el: http://www.digitools.hu/termekek/m41-optikai-tuning.

Ezen panelhez 21 pólusú MTC dekóder való, így egy ilyet is beszereztem hozzá. Tekintve, hogy én nem Fuggerth gépbe szereltem be, némi farigcsálás itt is történt, de sikerült összeraknom, úgyhogy következett a tesztelés. Felraktam a pályára, és próbálgattam. Sajnos az eredmény nem lett tökéletes, elég sok érintkezési hiba miatt szinte folyamatosan megállt a gép, és meg kellett tolni picit, hogy újra érintkezzen. Ez a probléma nagyon nem tetszett, de betudtam annak, hogy sokat állt a gép, nem tiszták az érintkezők. Ezen kívül viszont nem működtek a feljavító panel által kínált extra funkciók sem (úgy mint a tolatásmód, A, illetve B oldali világítás tiltás, fülkevilágítás sem), így az öröm nem tartott sokáig. A keréktisztítás sem javított az érintkezésen, így gondoltam, hogy valami nem stimmel. Felkerestem a gyártót, aki megvizsgálta a járművet. Megállapította, hogy a panel zárlatos lett, és ezért nem működnek az extra funkciók. Végül elhoztam egy új panelt, illetve, ha már ott voltam, vásároltam egy M41 hanggal felszerelt hangdekódert is, nem tudtam ellenállni a kísértésnek. Plusz vásároltam egy 8 pólusú dekódert is a 2133-as gépbe, így ismét üzembe helyeztem őt is. Későbbiekben érkezik még egy feljavító panel szett, amit a 2133 fog megkapni, és a 2133 gyári Fuggerth elektronikáját pedig a nagyon régóta álló 2317-es remot gép fogja megkapni, így várhatóan 3 csörgő fog üzemelni a közeljövőben. Amint lehetőségem adódott rá, összeszereltem új szerzeményeimet, és siker! Minden flottul működik, extra funkciók, hangdekóder, érintkezési problémák szintén megszűntek, úgyhogy nagy az öröm. Egy problémám volt még: a hangdekóder, és a panel extra funkciói kicsit összeakadtak, az 1-es és 2-es funkciógombok vezéreltek egyszerre több funkciót is. Ennek kapcsán levélben felkerestem a gyártót, aki nagyon rövid válaszidőn belül elküldte a teljes beállítási jegyzéket, amivel maradéktalanul be tudtam állítani a funkciókat.

Egy rövid kis videót is hoztam az első tesztelésről, amelyet az alább tekinthettek meg:

 

Ha esetleg gondolkoztok, hogy átálltok digitálisra, vagy keresitek, melyik gyártó termékét vásároljátok meg, mindenképpen a Digitoolst ajánlom. Nem csak azért, mert számos, egyedileg felvett magyar hanganyagot megkaptok a hangdekóderekhez, hanem mert nagyon széles a választék, és minőségi termékeket gyártanak. Amennyiben valamivel mégis akad problémátok, felkereshetitek a gyártót és készségesen segít minden problémában. Ez mindenképpen nagy előny egy külföldi gyártóval szemben.

M41 2133

2016.04.13. 00:38

A 2015. év karácsonyi ajándékom a fent olvasható pályaszámú Fuggerth Csörgő modellje volt. Nem volt semmi meglepetés a dologban, sőt, igazából az ötlet is tőlem származik. Tavaly év végefelé a Fuggerth felröptette a hírt, hogy ismét lesz a boltokban a termékeikből, és tekintve, hogy nekem új kiadású M41-esem még nem volt, sőt igazából a jelenleg tulajdonomban levő M41-esek közül mindkettő átalakításon esett át, régóta terveim között szerepelt egy új Csörgő beszerzése. Így hát, amikor megjelentek az első kémfotók a Fuggerth honlapján a készülő, festés után levő 2133-as gépekről, eldöntöttem, hogy ebből az eresztésből egyet veszek. Így is lett, amint kaphatóak voltak a boltban, már mentem is átvenni a rendelésemet, és egy vadi új csörgő boldog tulajdonosa voltam. Megfuttattuk a boltban, minden szuper, mentünk vele pár kanyart a tesztpályán, tetszett, elhoztam. Kívülről semmi probléma nincs vele (nyilvánvaló kereteken belül értve), értem ez alatt, hogy a szín jól el lett találva, a feliratok nincsenek eltorzítva, a világítás szépen működik, nagyjából azt kaptam, amit vártam, és örültem is neki. Meg is kapta a legrégebbi dekóderemet, egy LokPilot v3-asat, de jól elszaladgált vele, nem volt ezzel probléma. Hanem ám menet közben néha felakadt szegény jószág, és csak a kézzel való taszajtás segített szorult helyzetén. És ez az a probléma, ami bosszant, ugyanis közel 33 ezer Ft-ot fizettem érte, nagyjából 20 éve változatlan a komplett modell, mégis egészen magasat ugrott az utóbbi időben az ára, és ennek ellenére egy teljesen egyszerű feladatot sem sikerül maradéktalanul teljesítenie. Nyilván az árváltozásnak is tudjuk az okát, ellenben annak kevésbé, hogy a Fuggerth miért hanyagolja el magát, amikor szerintem bőven nyereségesre kihozhatná a dolgokat egy kis odafigyeléssel és akarással. Értesüléseim szerint az utóbbival vannak a gondok... Szóval a problémám azóta se oldódott meg, bár már egyeztettem ismerősökkel, és vannak megoldás-jelöltek, de még egyiket se sikerült kipróbálni. Valószínűleg a forgóvázalj fogaskerékvédő kidudorodása (ezt jól megfogalmaztam, de sajnos nem tudok rá jobb kifejezést) okozza a felakadást, ezzel kell kezdeni valamit. Sajnos időközben a LokPilot dekóder is megadta magát, az azt hiszem 7 forrasztásból 6 elengedett, és már csak egy árva cérnavastagságú vezeték kapaszkodik az dugaszba.... Úgyhogy jelenleg szegény Csörgő nem csörög, tartalék dekóder hiányában szomorkodik egyelőre.

De hoztam róla néhány fényképet, alább megtekinthetitek őket (a kaszni elég nehézkesen vehető le a modellről, ezért amíg az új dekódert nem teszem bele, nem is pattintottam vissza az alvázba, ez látszik a képeken is):

Összeségében úgy tűnhet, hogy negatív véleménnyel vagyok a gépről, pedig az igazság az, hogy nagyon szeretem még így is az új csörgőt, valahogy nem tudok rá haragudni a hibái ellenére sem.

Viszont kezdem szégyellni magam, hogy a V43-as a kedvenc mozdonyom, ennek ellenére csak egy darab modellem van belőle. Az ő számukat is gyarapítani kéne, bár sajnos mostanában sok az újdonság, így azokra megy el a pénz.

Nemsokára érkezik egy poszt a 2104-es csörgőmről is, haladtam a (több mint tíz éve tartó) átalakításával, hosszú idő után (vagy még az is lehet, hogy eddig még egyszer se) végre üzemel a gép, még néhány apróság vár megoldásra, és aztán ismét csatasorba állítható a masina. Remélem a nyáron sikerül befejeznem, bár elég kevés esély van rá sajnos.

Szerző: modellfan

Szólj hozzá!

Címkék: beszerzes

Modulfejlesztés

2016.04.13. 00:11

Január környékén lehetőségem nyílt egy kicsit foglalkozni a modulterepasztallal, és ennek keretében végre valamilyen szinten üzembehelyeztem a már meglévő elemeket. Jelenleg ugyebár 4 modulom van összeállítva, ebből hármon vágányzat is van, a negyedik teljesen csupasz. A három vágányzattal rendelkező modulon befejeztem a pólusok összekötögetését, ezáltal egy működő pályát sikerült összeraknom. Mivel minden egyes vágányelemet külön beforrasztottam, az áramellátás folyamatos a modulokon, nem is akad meg egyik jármű sem. Viszont a váltók bekötése még továbbra is várat magára, lévén nincs se dekóderem, se szervómotorom hozzá, így egyelőre kézi állítással operálok. Viszont nagyobb probléma, hogy a váltós modul az első, amit elkezdtem, így igazából nem is tudom teljesértékűen használni a pályát még ennyire sem, ugyanis nincs hová kihúzni a mozdonynak (szerelvényről ne is beszéljünk), hogy átálljon másik vágányra, szóval ez egyelőre ilyen teszt jellegű dolog. Viszont a vágányanyag szintén bővítésre került, nagyjából 5 év után ismét sikerült beszereznem kettő darab 10°-os Roco 2,1 mm-es váltót. Így már megvan a teljes vágányanyag a negyedik modulra is, de egyelőre úgy döntöttem, ésszerűbb, ha nem rögzítem a vágányoka, a tárolás problémája miatt valószínűleg csak sérülés lenne belőle. Sajnos a váltós modulon is történt korábban már egy sérülés, amely javításra vár, de még nem jutottam oda, hogy kijavítsam.

Az alábbi képen látható, hogy melyik négy modulról van szó, lényegében az állomás maga, a hiányzó részek már csak főként az átkötéseket tartalmazzák, illetve az elágazó vágányokat a delta kezdeténél:

modul6_3_meglevo.jpg

ROCO MÁV GOSA vagonok

2016.01.23. 21:24

Szintén nyári beszerzés a most következő két modell, méghozzá egy nagyon váratlan, és meggondolatlan, de semmiképpen sem megbánt cselekedet következményeként. A nagy nyári forróságban gondolkodtam, hogy már talán az idejét sem tudom, mióta van tervben ROCO MÁV GOSA vagonok beszerzése, és mindig csak halogattam, tologattam, hogy majd később, vagy csak szimplán érkezett valami, ami megtetszett, és elvitte a pénzt előle. Na hát valószínűleg túl sokat ültem a napon a forróságban, mert elkezdtem böngészni a vaterát, nézegettem mi a kínálat, sőt még rá is kerestem a ROCO GOSA kocsira, és mit ad Isten, van találat. De még milyen találat. Vizsgálódásaim során arra a következtetésre jutottam, hogy valaki a gyűjteményét (vagy egy részét) számolja fel, és egész jó áron kínált mindenféle vagont. Viszont nekem egyedül a GOSA-k voltak szimpatikusak a kínálatból, és elég jó áron is voltak. Egy első/másod-, illetve egy másodosztályú vagon, 7 ezer forintos áron. Na mondom ez kötelező kör, eltettem az URL-t könyvjelzőbe, mondtam, majd visszajövök a lejárat előtt pár órával, ha akkor is jó áron lesznek, rálicitálok. Eltelt az idő, közel volt már a licit vége, teljesen biztosan abban, hogy már az egekben járnak az árak, megnéztem a két aukciót. Csodák csodájára egyiken se volt még licit. Hát több se kellett, tettem rá licitet. Viszont nem voltam egyedül, mások is egyből rámlicitáltak, de hálaégnek nem volt túl nagy a versenyszellem, ugyanis hamar abbahagyták, így az egyik vagont 9-ért, a barátját 10-ért hoztam el. Ahhoz képest, hogy mindkét vagon hibátlan, hiánytalan, szerintem igen jó ár, főleg a kilenc ezer. Börze fórumon bőven 10 felett kínálgatják őket. Szóval így lett nekem kettő darab Roco MÁV GOSA kocsim. Viszont később, amikor megkaptam a csomagot, megértettem magam, hogy miért vágytam ezekre olyan régóta. Kidolgozásra nagyon szépek, bár a menetrendtartó mint tamponyomott/festett megoldás, eléggé bántja a szemet, de a többi részlettel nekem nincsen problémám. A forgóvázak meglehetősen robosztusak, viszont futás tekintetében hibátlanok, nagyon szépen siklanak a vágányokon, és R3-as íveken sincs problémájuk, nem akadnak meg semmiben. Ezek a vagonok is rendelkeznek belső berendezéssel, és szintén részletesen feliratozottak.

Pályaszámok:

  • 30-91 003-8, ABmz, első/másodosztályú, MÁV,
  • 21-91 005-4 Bmz, másodosztály, MÁV.

Ezen szerelvény bővítése is tervben van, az eredeti elképzeléseimnek megfelelően négykocsis GOSA szerelvényt szeretnék összerakni, így még egy másodosztályú vagon mindenképpen fog érkezni, viszont a negyedik vagonról még nem döntöttem, hogy első/másod, vagy szimplán másodosztályú legyen, így ez a jövő zenéje egyelőre. Nem kizárt, hogy a maradék két GOSA is ilyen hirtelen felindulásból elkövetett modellvásárlás eredménye lesz, és teljesen tervezetlenül kerülnek hozzám.

Az alábbi galériában néhány képet tekinthettek meg a két vagonról:

Szerző: modellfan

Szólj hozzá!

Címkék: beszerzes