ACME MÁV CAF étkező

2016.06.12. 10:31

Rólam tudni kell, hogy nagy kedvenceim a különleges vasúti személykocsik. Étkezőkocsik, hálókocsik, poggyászkocsik, és így tovább. Mindegyik különleges, eltér a sima vagonoktól, és valamiért nekem nagyon tetszenek. Talán közülük is a leginkább az étkezőkocsikat csípem, nem tudom megmagyarázni, miért, de így van. Egyik első saját beszerzésem volt annak idején a MÁV WRm 24,5 méteres vagonjának egzakt hosszúságú, Sachsenmodelle által készített modellje. Lenyűgözött a hossza, a sok ablak, melyek elrendezése oldalanként eltér, egyszerűen imádtam, és azóta is nagy becsben tartom a gyűjteményemben. Évekkel korábban még szüleim jóvoltából került a gyűjteményembe egy Fuggeth WRy típusú büfékocsi, úgymond a nagy WRm kistestvére, a belföldi forgalomban használatos, Utasellátós vagon. Élőben nem is találkoztam még büfévagonnal, egyedül talán a Vasúttörténeti Parkban láttam egyet, de a gyűjteményből nem hiányozhat. 

Aztán tavaly nyáron hozzám került 4 ACME CAF vagon, egy poggyász, egy fekvőhelyes, egy első- és egy másodosztályú fülkés vagon. A poggyászvagon szintén nagy kedvenc lett, gyönyörű kidolgozása csak hab a tortán. Viszont a CAF kocsik között is van étkező, amit nekem nem sikerült még beszereznem, és úgy éreztem, ez a nagy űr nem maradhat kitöltetlenül. Ennek megfelelően elkezdtem nézelődni az interneten, és szomorúan tapasztaltam, hogy a boltok polcairól elfogyott már a nem START feliratozású étkezőkocsi. Viszont a google segítségemre sietett, és kiadott egy találatot egy magyar webshopról, ahol még volt pontosan egy darab, hibátlan, bolti állapotú, MÁV feliratozású példány. Sajnos az ára meglehetősen magas volt (bár nem több, mint bármelyik boltban volt anno), így az elején gondolkodtam egy kicsit, de nem kockáztathattam meg, hogy elvigyék előlem, így rábólintottam, és elhoztam. A vagon hozza az ACME minőséget, gyönyörű, részletes kidolgozás, részletes, tűéles feliratozással, hibátlan futási tulajdonságokkal. Szinte kedve szottyan az embernek beülni a vagonba és rendelni valamit a menüről, olyan részletes a belső berendezés is. Egyszerűen gyönyörű a modell, nem véletlenül volt ez a legdrágább személyvagon, amit eddig vásároltam. Eurocity szerelvényem ezennel 5 CAF kocsira bővült, szép hosszúságú szerelvényt alkotva. Nagyon gondolkozom még a CAF hálóvagon megvásárlásán, de még nem jutottam oda, hogy elhozzam, pedig szintén nagyon tetszik, úgyhogy lehet, hogy nemsokára újabb CAF-os posztot olvashattok. 

Pályaszáma:

  • 88-91 100-3, WRmz, étkezőkocsi, MÁV

Néhány képet is hoztam a járműről, melyeket az alábbi galériában tekinthettek meg:

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr708544038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása