Újra itt van, újra itt van..

2015.04.04. 13:49

Az elmúlt másfél évben elég sokminden történt, főleg magánjellegű események, amelyek miatt a modellezés nem azt mondom, hogy háttérbe szorult, de nem volt jelen a mindennapokban (bár ez azért már régen volt így sajnos). Ezeken kívül folyamatosan ott volt az egyetem, amely mellett az elmúlt tavasszal és nyáron dolgoztam is, így a szabadidőm teljesen elfogyott, lényegében egész nyáron csak a hétvégéim voltak szabadok. Ez legalább olyan rossz volt, mint ahogy hangzik. Viszont a melózásnak voltak pozitívumai, mint például a befolyó jövedelem, amelyet kedvem szerint (jó, ez azért túlzás, de egy részére igaz) költhettem el. Így a blog tekintetében csöndes időszakban komoly beszerzések is történtek, amelyekről az elkövetkezendőkben fogok beszámolni.

Az elmúlt időszak beszerzései viszonylagos időrendben: 2013 novemberében az akkor megjelent (?) Roco MÁV Es kocsikat vásároltam meg, ezeknek nem volt egy nagy költsége, de mindenképpen jól mutatnak egy gyűjteményben, ezért is döntöttem a megvásárlásuk mellett. 2013 karácsonyán visszatért egy régi szokás, és a családtól újfent egy vasútmodellt kaptam ajándékba. Hála égnek bevontak a választás folyamatába, így profilba illő újdonsághoz jutottam: egy Roco MÁV WLAB Y típusú hálókocsihoz. 2014 januárjában egyik régi vágyam, egy Roco MÁV Gbgs kéttengelyes zárt teherkocsi beszerzése teljesült, plusz ugyanekkor egy szintén régi kiszemelt, a Roco MÁV Ks kéttengelyes pőrekocsija került a gyűjteményembe. Szintén 2014 első hónapjában egy kedves barátomtól ajándékba kaptam kettő darab H0-s közúti járműmodellt, egy VW Golf II-t és egy VW Passatot. Ugyanezen év májusában egy hatalmas vágyam teljesült, méghozzá önerőből: az első két fizetésemből megspórolt pénzen megvásároltam az akkoriban megjelent V63 138-as ACME Gigantot, amely azóta is a gyűjteményem (kidolgozásra) legszebb darabja, iszonyatosan boldog voltam és vagyok, csodálatos modellről van szó. Ez vot 2014 utolsó beszerzése, ezután még egy beszerzés történt ezen poszt megírásának idejéig: 2015 márciusában megvásároltam a nemsokkal korábban kiadott Albert féle MÁV Eams vagonokat, egyből mind a négy pályaszámvariánsból egyet-egyet, amelyekkel együtt már 10 kocsisra bővült a MÁV nyitott teherkocsikból álló szerelvényem.

Ezek voltak az eddig megvalósult beszerzések, viszont a közeljövőben ismét esedékes egy-két újítás: mivel a modulterepasztal építésével finoman szólva is szinte sehogy se állok, és ha kész is lenne, se tudnám sok játszásra használni, úgy döntöttem, hogy beszerzek egy digitális kezdőkészletet, amelyből a járműveket továbbadom. Így egy multiMaus rendszerhez és egy Roco GeoLine pályaszetthez jutok hozzá, amely tökéletes lesz a hétvégi modellezgetésekhez. Ugyanis sajnos ki kell mondani, hogy nagyon sokat nem lesz időm játszogatni se egyelőre, főleg hogy a heteim nagyobb részét Budapesten töltöm, nem pedig itthon. Viszont így legalább meglesz a lehetőségem megfuttatni a gépeket néha-néha, méghozzá egy jóminősgű pályán. Bennem még a "szőnyegterepasztalozásról" az az élmény él, amikor réges-régen, a régi Piko kalapsíneket összedugdosgatva, Piko Fz1-es trafóról irányítottam az analóg vonatokat, már ha éppen érintkeztek a vágányok és nem kézzel kellet tologatni a mozdonyokat egy feszültség alatt levő szakaszig. :D Ehhez képest nyilvánvalóan teljesen más liga lesz a GeoLine pálya. Így várhatóan erről is lesz egy poszt nemsokára, ha a beszerzés megvalósult. 

Ezenkívül egy újabbb modell is esedékes lesz lassan, méghozzá egy nem is boltból vásárolt, hanem kisszériás, különleges modell. Augusztus óta várok rá, hogy beszerezhessem, de lassan mostmár aktuális lesz, ha minden igaz, mindenesetre a rendelésem már jó ideje le van adva rá. Ha megérkezik, erről is írok majd.

Plusz egy jó hír, hogy az idei nyarat itthon töltöm, nem melózással, és ha minden jól megy, diplomával a tarsolyomban, szóval minden erőmmel foglalkozhatok a modellezéssel: modulasztalomat folytathatom, félbehagyott modellátalakításaimat befejezhetem, és esetleg újakba foghatok bele. Reménykedjünk, hogy megvalósulnak a terveim, ahogy az angol mondaná: fingers crossed. :))

A bejegyzés trackback címe:

https://modellfan.blog.hu/api/trackback/id/tr1007338794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

modellfan 2015.04.10. 20:29:57

Köszönöm szépen! :)
Nagyon meglepődtem, amikor láttam, hogy írtál kommentet, ilyen hosszú kihagyás után is töretlenül olvasol, köszönöm neked! :)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.04.12. 16:19:40

@modellfan: Hiába, az RSS olvasó nem felejt :-)
süti beállítások módosítása